Followers

Wednesday, February 19, 2014

Lucky Giveaway by Tisya & FD


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”


Klik banner untuk join.

Senarai hadiah :-
Beg laptop & dress by Yumida | Keychain handbag 3D by Batrisyia | Bookark 4Rabia by Iman Zakaria | Tudung by Karimah | Topup RM10 by Arrien | Topup RM10 x 3 by Waney | Printed Shawl by Adriana Azam | Topup RM5 by Darlina | Preloved Novel by FD | Topup RM5 x 5 by Shad | Topup RM5 x 2 by Iza Arina

Lucky Giveaway ditaja oleh Batrisyia, Fatin Diana, Yumida, Iman Zakaria, Karimah, Arrien, Waney, Adriana, Darlina, Shadira, dan Iza Arina.


Tamat 25 Februari 2014, 10 Malam.


Berakhirnya Sudah.

Alhamdulilah dah selesai semuanya dari Julai 2011- Jan 2014.. DLKM,Final project, OJT DLKM, 
VTO Mei'2013, Internship dan last but not list the most important Presentation Lesson Practise (Semakan WIM + Poster+Borang).. panjangnya perjalanan dalam menuntut ilmu..

will miss all the moments and will keep as memory.. experiance tought me to be more mature
and realize how to apperiate your life..



my journey as a student

Julai 2011- Disember 2012 - DLKM Tahap 5
Jan 2013 - March 2013 - 
On Job Training (Scrap Computer Trading)
Mei 2013 - Ogos 2013 - VTO'Mei 2013
Ogos 2013 - Jan 2014 - Internship
18 Feb 2014 (Last) - Lesson Practise VTO


Insyallah segala pengalaman, pahit manis kehidupan sebagai pelajar di CIAST akan digunakan 
sebaiknya untuk kegunaan masa hadapan..
segala teguran, kritikan, akan dijadikan sebagai panduan untuk membaiki
diri untuk kehidupan yang akan datang..
terima kasih kawan-kawan kerana mengajar diri ini untuk menjadi lebih matang dalam kehidupan..

Saturday, February 15, 2014

Holiday GiveAway by Sally Samsaiman (Part 3)

Salam Melancong!

Setiap kali sally pergi bercuti...blog sally akan adakan GA yang bertujuan untuk memberi cenderahati kepada rakan-rakan blogger...Apa salahnya berkongsi kegembiraan dan kenangan kan..? Untuk percutian kali ni...Sally nak buat GA yang ketiga...sebab tak mampu nak beli souvenirs untuk semua orang ...hihihi...

http://sallysamsaiman.blogspot.com/2014/02/holiday-giveaway-by-sally-samsaiman.html


Syarat-syaratnya:
  1. Follow blog Sally, Add To Circle Google+ Sally, dan Like Fanpage Sally
  2. Buat satu entry bertajuk Holiday GiveAway by Sally Samsaiman (Part 3).
  3. Copy coding yang telah disediakan dan paste kan ke dalam ruangan HTML, dalam entry, jawab satu soalan yg senang, "Kemana Sally nak pergi kali ni?" dan Publish.
  4. Tinggalkan URL entri anda ke dalam ruangan komen
GiveAway berlangsung selama 2 hari bermula 14/2/2014 sehingga 15/2/2014.

5 orang blogger yang bertuah akan menerima souvenirs (undian melalui random.org)

Friday, February 14, 2014

IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013

IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013

Alhamdulillah... akhirnya tercapai niat saya untuk menganjurkan giveaway tahunan untuk tahun kedua... Hari ni, hari Jumaat, penghulu segala hari secara rasminya saya lancarkan IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013.. (",) Moga IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013 mendapat sambutan... (^_^)


Thanks to biras sebab sudi buat banner (^_^)

Syarat-syarat @ Cara Penyertaan :-

1) Blogger yang menetap di Malaysia / mempunyai alamat di Malaysia
2) Buat Entry bertajuk "IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013"
3) Letak banner IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013 dalam entry
4) Letak link sponsor dalam entry
 5) Hantar link entry u all ke kotak komen entry ini
 6) Nak lagi senang, copy je entry ni.. hihii 

TARIKH TUTUP : 28 FEBRUARI 2013
PEMENANG DIPILIH SECARA CABUTAN BERTUAH.. ALISHA YANG AKAN CABUT UNDI (",)

P/s : Terima Kasih sebab sudi join IntaNBerliaN Mega Giveaway 2013 (",)

Big Giveaway By Iman Zakaria & Huda






Senarai Hadiah


Top Reffral (Blog Iman)
-Mermaid Skirt
-Novel Pilihan 
-Felt Craft

Top Reffral (Blog Huda)
-Mermaid Skirt
-Ellips Hair Vitamin
-Felt Craft

Random.org
Novel Pilihan x1 By Shad
Novel x2 By Blog Saya Cik Ummi
Barang Kraf x1 By Huda
Handmade Bookmark x2 By Raihana Ramlan
Bookmark x3 By Amirah Rushdan

5 Bookmark (Design Sendiri) x1 By Iman Zakaria
2 Bookmark & 2 Brooch x1 By Iola
Voucher Diskaun RM5 x5 By Huda
Rantai x1 By Iman Zakaria
Mini Kad Kalender 2014 x5 By Ana Ahmad
Tasbih Digital x4 By JOM Singgah Shoppe
L.A Coffea x1 By Random Rainbow
Box Aksesori x2 By Farahain
EXO Palaroid x5 By Lee Yana's Blog
Shawl x1 By Cik Yatt
Komik x1 By Aliffuddin
Topup RM5 x1 By NN's World
Topup RM5 x1 By ShahiRa Afizah
Topup RM5 x2 By Nurul Shazwani
Bookmark + Name Card Blogger x10 By Shida Radzuan

Thursday, February 13, 2014

First Giveaway in 2014 by Luhan'sWife

click banner untuk join

First Giveaway in 2014 yang dianjurkan oleh Miaae Dorra yang menawarkan hadiah hadiah menarik menanti anda. Pemilihan pemenang berdasarkan Top referral dan Random.org. Jadi, mari ramai ramai memeriahkan First Giveaway in 2014 ini.

Fantastic Giveaway By Syaza




Due date : 22 Mac 2014

Banyak Hadiah Menarik Menanti Anda !

Top Refferal (1 pemenang)

1 Blouse
1 Novel "Gadis Berniqab"
1 Shawl from Madinah
1 set produk kecantikan bernilai RM 40
1 helai shawl ( 2 ton )
1 Army T-shirt Nerd
Poskad Korea + blogger card mini calendar + topup RM5

Top Refferal Kpopper ( 1 pemenang )

1 Peplum Blouse
1 set Exo December Fridge Magnet
1 Baju Infinite + 1 random button Exo
1 EXO Lay The Celebrity Poster
1 EXO Kai The Celebrity Poster
1 Army T-shirt Nerd
Poskad Korea + blogger card mini calendar + topup RM5

Random
Skirt x 2
T-shirt Running Man x 1
Smurf Shoes Hp Plug x 1
Bantal berharga RM 50 x 1
Tudung bawal x 1
Tudung Bawal Plain x 1
Glitter Shawl x 1
1 Cathy Doll + 1 Compact Powder
Heartshape Stick x 1
Mustache Stick x 2
Cute Keychain x 2
Keychan Bear x 2
1 Hairclip + 1 Brooch x 2
4 bookmark + 2 brooch x 2
Topup RM 5 x 1
Topup RM 10 x 1
Baucer diskaun 10% x 5
Baucer diskaun RM 3 x 5
Transparent Header x 2
Poskad Korea + blogger card mini calendar + topup RM5 x 1



*************************************************************

Review Khas Elvee Exclusive Closet

Elvee Exclusive Closet menjual pelbagai jenis pakaian yang sangat cantik dan membuatkan anda sentiasa tampak
bergaya . Harga pakaian yang dijual semuanya amat berpatutan . Antara salah satu koleksi Elvee Exclusive Closet
ialah Princess Maxi Dress . Ala-ala princess gitu :)

Photo

Berminat ? Lekas hubungi Elvee Exclusive Closet di Facebook .

*************************************************************

Butiran Diri Saya

Nama Fb :
Nama Twitter : 
Nama Instagram :

Syarat Longgar :

Link share gambar ElveeCraft :
Link Join Giveaway Luhan Wife :
Username WhoAA : 

Kalau korang tak buat syarat longgar tu pun takpe :)

Tuesday, February 11, 2014

MINI GIVEAWAY! HAPPY BIRTHDAY TENGKUBUTANG


1622047_241627892686141_280465934_n


Selamat hari lahir kepada owner TengkuButang
semoga allah panjangkan umur awk,
semoga dimurahkan rezeki(sebab sukakan kucing),
semoga mendapat jodoh yang baik,
semoga berjaya dalam karier utama dan sebgai blogger...

hope boleh sukses dalam dunia blogger ini..

Tuesday, February 4, 2014

Giveaway 5K Dunia sebenar Shida

Assalammualaikum, peace upon you.
http://www.duniashida.com/2014/02/giveaway-5k-dunia-sebenar-shida.html
Dijemput semua memeriahkan lagi Giveaway 5K Dunia sebenar Shida (klik banner untuk join) dengan hadiah yang cukup banyak dan lumayan serta syarat sangat mudah. Terima kasih juga kepada para Penaja yang sudi menaja untuk giveaway kali ini dan mereka adalah :
Kategori Blogger : 
Kategori Onlineshop :

Sunday, February 2, 2014

Tarikh lahir & MaksudNya

Januari 01-09 ~ hamster  
Januari 10-24 ~ Tikus 
Januari 25-31 ~ Singa 

Februari 01-05 ~ Kucing
Februari 06-14 ~ Merpati 
Februari 15-21 ~ Kura-kura 
Februari 22-28 ~ Harimau Bintang 

Mac 01-12 ~ hamster 
Mac 13-15 ~ Singa 
Mac 16-23 ~ Tikus 
Mac 24-31 ~ Kucing 

April 01-03 ~ jerung 
April 04-14 ~ Harimau Bintang 
April 15-26 ~ Tikus 
April 27-30 ~ Kura-kura 

Mei 01-13 ~ jerung 
Mei 14-21 ~ Merpati 
Mei 22-31 ~ Singa 

Jun 01-03 ~ Tikus 
Jun 04-14 ~ Kura-kura 
Jun 15-20 ~ jerung 
Jun 21-24 ~ hamster 
Jun 25-30 ~ Kucing 

Jul 01-09 ~ Tikus 
Julai 10-15 ~ jerung
Julai 16-26 ~ Merpati 
Julai 27-31 ~ Kucing 

Ogas 01-15 ~ hamster 
Ogos 16-25 ~ Tikus 
Ogos 26-31 ~ Kura-kura 

September 01-14 ~ Merpati 
September 15-27 ~ Kucing 
September 28-30 ~ jerung 

Oktober 01-15 ~ hamster 
Oktober 16-27 ~ Kura-kura 
Oktober 28-31 ~ Harimau Bintang 

November 01-16 ~ Singa 
November 17-30 ~ Kucing

Disember 01-16 ~ jerung 
Disember 17-25 ~ hamster
 Disember 26-31 ~ Merpati "

# jerung: Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya. Kesetian kamu memang tidak boleh disangkal lagi. kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu, malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai.Kamu adalah orang yang sederhana dan sering bersikap rendah diri.Kamu bukan orang yang akan mencari masalah dan sukakan suasana yang damai.Kualiti itulah yang menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu. Cita rasa kamu di dalam fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran fesyen. Biarpun kamu tidak mempunyai teman yang ramai tetapi teman-teman yang bersama dengan kamu memang mempunyai kualiti yang baik. 


# Tikus: Kamu ini memang penuh dengan muslihat! Namun, sikap itulah yang menjadikan kamu nampak bijak dan menjadikan wajah kamu comel dan mudah menarik perhatian orang disekelilingmu. Ramai yang suka berkawan dengan kamu kerana sikap kamu yang memang mengundang keseronokan kepada orang lain. Memang kamu sering dijemput untuk memeriahkan majlis dan ramai yang menyukai kehadiran kamu, tetapi kamu begitu sensitif orangnya dan itu menjadikan orang sekelilingmu berhati-hati untuk berbicara dengan kamu. sekiranya ada yang berani menggunakan perkataan kasar, memang mereka akan mengundang kemarahan kamu di tahap maksimum! Kamu perlu bijak mengawal emosi kamu kerana teman-teman juga manusia yang tidak lepas dari melakukan kesilapan.


# Singa: Begitu kontra dengan spesies kamu, rupanya kamu ini memang pendamai orangnya. Kamu tidak suka terlibat dengan pertengkaran atau pergaduhan. Kamu begitu sukakan aktiviti luar rumah dan tidak gemar melepak tidak tentu arah tujuan. Memang dilahirkan untuk menjadi ketua dan memberikan arahan kepada orang lain dengan cara yang paling disenangi. Kamu memang suka menyayangi dan disayangi orang lain. Namun,kamu memang mudah dipermainkan oleh orang lain, jadi berhati-hati. 


# Kucing: Kamu memang penyayang, disayangi namun kadang-kala begitu pemalu. Kamu sukakan keadaan yang senyap dan damai. Di dalam kehidupan,kamu suka mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Di dalam situasi normal, kamu memang nampak tenang tetapi apabila kamu dicabar, serta merta kamu mudah mengamuk! Mereka yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya. Orang sekelilingmu sering menjadikan kamu sebagai idola di dalam berpakaian. Kamu bijak bersosial tetapi hanya bercakap dengan orang kamu kenali. Kamu memang begitu berhati-hati memilih teman.


# Kura-kura: Kamu semakin hampir dengan kesempurnaan dan begitu baik hati.Kebaikan kamu akan sentiasa dikenang orang sekeliling kamu. Kamu sukakan kedamaian, sekiranya teman-teman ada menyakiti hati kamu, kamu tidak akan cuba menyakitkan hati mereka pula. Kerana ini, kamu memang disayangi dan disenangi teman-teman. Kamu juga tidak suka cakap belakang dan orang sekelilingmu begitu senang dengan cara kamu melayan mereka. Kamu sentiasa akan memberi kasih sayang dan tidak pernah mengharapkan balasan. Pemurah juga adalah sikap kamu dan kamu sentiasa melihat kehidupan sebagai latihan praktikal. 


# Merpati: Kamu adalah simbol sikap yang sentiasa riang. Apa saja yang kamu lakukan, kamu akan enjoy setiap detiknya. Kahadiran kamu menjadikan teman-teman serta orang sekeliling begitu riang dan senang dengan sikap kamu. Kamu adalah ketua di dalam kumpulan teman-teman dan bijak memujuk dan menghiburkan hati orang yang sedang gundah-gulana. Hipokrasi adalah sifat yang paling kamu benci dan orang yang sebegini memang kamu tolak tepi. Di dalam pekerjaan, kamu memang teratur dan sistematik. Namun,awas! Kamu mudah jatuh cinta! 


# Harimau Bintang: Kamu seorang yang misteri. Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan tenangnya Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram. Kadang-kala, kamu ini kejam orangnya. Hmmm...kamu suka bergosip tetapi hanya bersama dengan teman-teman yang kamu percayai sahaja. Mereka yang bernaung dibawah harimau bintang adalah begitu teratur dan kemas orangnya. Tetapi,apa yang tidak tahan dengan sikap kamu yang mahu setiap sesuatu mengikut cara -kamu. Sikap itulah yang menjadikan kamu senang hilang kawan. Namun,apabila teman-teman menghadapi masalah, kamu adalah orang pertama yang mereka cari. 


# hamster: Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu' suka apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi. Setiap langkah dan keputusan, kamu akan berfikir sebelum melakukannya. Kamu mempunyai kata hati yang kuat dan itulah yang menjadi penyelemat kepada kamu. # Jangan tidak tahu, mereka yang bernaung di bawah hamster memang begitu bijak mencari wang dan begitu pandai mengatur kewangannya. Kamu memang akan berjaya di dalam perniagaan.


kredit : https://www.facebook.com/black.syaza/posts/10152215763138987?stream_ref=1


p/s:ini hanya suka-suka,sekiranya ada persamaan ianya adalah kebetulan.. sometimes kita boleh kenal diri kita sendiri melalui pembacaan.