Followers

Sunday, October 27, 2013

Anak Sulong

Ya saya anak sulong.
No wonder kepala saya sangat keras seperti batu.
Degil, apa saya nak saya nak, saye xnak saye xnak. 

Tak boleh dengar cakap orang, tapi tarbhiah boleh terima. In shaa allah.
Tapi heyy. saya pandai pujuk okey sebab dah belajar dari someone (Mr Sepet). 

ANAK SULONG :

1) ANAK MANJA EMAK (eh ye ke..)
Sebab apa-apa pun mesti dia akan diutamakan oleh ibu.

2) ANAK DEGIL(yup..betol2)
Anak pertama dikatakan lebih degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. Semua dia aje yang betul. Dalam ramai-ramai adik beradik dia aje yg betul. Kemahuan dia kuat. Kalau buat sesuatu sungguh-sungguh. Kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya,boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

3) TAK PANDAI PUJUK(sekarang dh boleh sikit2 sb dah belajar)
Memang anak no 1 ni dia tak pandai pujuk makwe or pakwe dia.

4) BERCINTA
Dia kalau bercinta, sangat setia. Sanggup berkorban.

5) HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.
Kalau hitam, hitam lah kalau putih, putih lah. Degil tak boleh toleransi.

6) HATI
Anak no 1 ni juga nampak aje keras, tapi hati dia lembut.
Satu lagi perangai dia tak boleh ditegur.

7) BERDIKARI
Very independent. Memang betul.
Tapi kalau terlebih independent pun payah.
Mudah bergaul. Very take care.

8)ARAHAN
Anak no 1 ni juga dia payah nak terima arahan.
Dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

9) PEMAAF & CARING
Tidak dinafikan anak no 1 ni pun pemaaf dan caring.
Tapi awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham je lah.

10) PAKAIAN
Nak semua up to date. Semua nak kemas.

** hampir tapi tak semuanya sama.. ianya kebetulan... :)

1 comment:

miss.sepet (',') said...

ceq x pndai pujuk jgk....so fokus m'cri lelaki yg cpt lmbut ati bile mlyn kerenah i...msih adekah lelaki sedemikian?