Followers

Tuesday, July 16, 2013

7 Ramadhan 1434




selamat berbuka buat semua.. kejap saja dh seminggu kita berpuasa..
so ada ke yang dh tinggal**(bagi perempuan tak mengapa sebab cuti special)
tapi bagi lelaki malu la kan kalo tinggal puasa..
semoga kita semua dipanjangkan umur untuk memperolehi ramadhan yang berikutnya..
Insyallah.. AMIN..


di sini saya nak berkongsi sikit la kan..
bukan nak kata saya nie tua, muda lagi yea :) tapi atas pengalaman saya sendiri...
 sebelum 1 ramadhan, roomate saya ada kta yang " tahun nie nak  MASAK " la...
dalam fikiran saya, eh boleh ke aku ni nak masak? sempat ke?
ye la tahun sebelumnya mana nak masak..kebanyakkan makan luar or 
ada events berbuka diluar.. untuk pengetahuan nie tahun ketiga 
saya berpuasa jauh dari keluarga tersayang.. 
demi untuk mengejar segulung diploma lanjutan kemahiran
 tahap 5 dan sijil pengajar vokasional.
so disini saya dh merasainya.. merasai apa yea???


merasai apa yang dirasa oleh ibu yang berkerjaya demi menambah pendapatan
keluarga dengan memasak setelah pulang dari kerja..
dalam definisi saya "selepas pulang dari kelas"..
hanya ALLAH yang tahu betapa penatnya then kena masak pula..
so patutnya kita kena menghargai  & berterima kasih setiap apa yang seorang ibu lakukan..
kerana mereka lakukan dengan ikhlas, penuh kasih sayang dan jalankan
tanggungjawab yang diamanahkan...


insyallah,sekarang dalam proses pembelajaran sikit demi sikit..
berkat dari sokongan roomate tersayang & Mr Sepet saya...
terasa terbuka hati tuk melatih diri dari sekarang tuk menjadi seorang "ISTERI"..
dengar macam besar tanggungjawab but harap boleh lakukan dari sekarang..
Insyallah.. AMIN..


No comments: