Followers

Thursday, July 19, 2012

Doa

 






Cinta bukannya mencari seseorang yg "SEMPURNA", 
tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu sempurna <3 <3 <3
Doa Ku:
" Ya Allah, 



kalau dia memang jodohku,maka pertemukanlah hati kami atas redhaMu.
Pautkanlah jiwa kami dengan izin-Mu.
Dan jadikanlah kami pasangan hidup yang mendapatkan limpahan barokah-Mu.
Ya Allah, hamba-Mu yang lemah ini tak kuasa menolak kehendak-Mu.
Ya Allah, 
kalau memang dia adalah kehendak-Mu, 
yang Kau pilihkan untukku, 
maka akupun akan menerimanya dengan ikhlas "




"Aku mahu lelaki yg apabila menatap bening matanya, 
hatiku menjadi luas dan lapang. 
Aku mahu lelaki yg apabila ku dengar suaranya melagukan ayat Al-Quran, 
ketenangan melingkar dijiwa. 
Aku mahukan lelaki yg marahnya mendidik, tegasnya berprinsip, sayangnya tulus dan budinya mencurah-curah. 
Apabila aku berdiri di belakangnya sebagai makmum, aku rasa aman dan selamat" :)