Followers

Sunday, April 29, 2012

Weekend at Home Sweet Home


Happy Sunday to all and Morning ;)
selamat beristirehat bersama yang tersayang...
well,minggu ini berada di rumah tercinta..
kt mana lagi kalo bukan di Penang...


well.. bila berada dirumah ofcz la nak luangkan masa dengan family kn...
so xketinggalan melawat anak sepupu yang chomel2 mcm mama dya...
kalo nak tahu sila klik sini : Tuah Melaty

semalam bukan main ciwi lagi si Tuah nie,mana taknya dapat motor besar gitu...
suka hati la Tuah sbb maktok yg belikan...
tak pe la dik(Melaty) t mintak mama belikan kereta tuk adik taw...
pix xsempat nk snap sbb Tuah sibuk nak bawa baru dya..heheh

lebih kurang mcm nie la but xdk la sama sgt..

pastu malam lak main UNO ngan adik2 tersayang..


besa la bila main UNO mmg mcm2 la startegi nak kenakan org..
tapi semalam my LUCK la almost all time sy menang...
yeayy!!..

Friday, April 20, 2012

Photoshot at Seksyen 4,Shah ALam


Destination : Taman Seksyen 4(xtahu nama taman)
Time : 1700 - 1830 
Date : 17 April 2012
Person / Model : Faiz, Nazrin, Miss Chocolate, Ainie Nor, Zahin
























Masuk Syurga Kerana Bulu Mata





Fadhil nak kongsi dengan korang satu kisah sebagai renungan untuk diri Fadhil sendiri dan pembaca semua. Iaitu kisah di mana sehelai bulu mata memberi kesaksian di Padang Mahsyar hingga seorang hamba Allah masuk ke syurga. Semoga kisah ini akan jadi pedoman untuk kita semua. Insya-Allah.

Diceritakan di Hari Pembalasan kelak, ada seorang hamba Allah sedang diadili. Ia dituduh bersalah, menyia-nyiakan umurnya di dunia untuk berbuat maksiat. Tetapi ia berkeras membantah. "Tidak! Demi langit dan bumi sungguh tidak benar. Saya tidak melakukan semua itu." "Tetapi saksi-saksi mengatakan engkau betul-betul telah menjerumuskan dirimu sendiri ke dalam dosa," jawab malaikat. Orang itu menoleh ke kiri dan ke kanan, lalu ke segenap penjuru. Tetapi anehnya, ia tidak menjumpai seorang saksi pun yang sedang berdiri.

Di situ hanya ada dia sendirian. Makanya ia pun menyanggah, "Manakah saksi-saksi yang kau maksudkan? Di sini tidak ada siapa kecuali aku dan suaramu." "Inilah saksi-saksi itu," ujar malaikat. Tiba-tiba mata hamba Allah tersebut bicara, "Saya yang memandangi." Disusul oleh telinga, "Saya yang mendengarkan." Hidung pun tidak ketinggalan, "Saya yang mencium."

Bibir mengaku, "Saya yang merayu." Lidah menambah, "Saya yang mengisap." Tangan meneruskan, "Saya yang meraba dan meramas." Kaki menyusul, "Saya yang dipakai lari ketika diketahui orang akan maksiat tersebut."

"Nah! Kalau kubiarkan, seluruh anggota tubuhmu akan memberikan kesaksian tentang perbuatan aibmu itu", ucap malaikat. Orang tersebut tidak dapat membuka sanggahannya lagi. Ia putus asa dan amat berduka, sebab sebentar lagi bakal dihumbankan ke dalam Neraka Jahanam. Padahal, rasa-rasanya ia telah terbebas dari tuduhan dosa itu. Tatkala ia sedang dilanda kesedihan itu, tiba-tiba terdengar suara yang amat lembut dari selembar bulu matanya: "Saya pun ingin juga mengangkat sumpah sebagai saksi."

"Silakan", kata malaikat. "Terus terang saja, menjelang ajalnya, pada suatu tengah malam yang lengang, aku pernah dibasahinya dengan air mata ketika ia sedang menangis menyesali perbuatan buruknya. Bukankah nabinya pernah berjanji, bahawa apabila ada seorang hamba kemudian bertaubat, walaupun selembar bulu matanya saja yang terbasahi air matanya, namun sudah diharamkan dirinya dari ancaman api neraka? Maka saya, selembar bulu matanya, berani tampil sebagai saksi bahawa ia telah melakukan taubat sampai membasahi saya dengan air mata penyesalan."

Dengan kesaksian selembar bulu mata itu, orang tersebut dibebaskan dari neraka dan dihantarkan ke syurga. Sampai terdengar suara bergaung kepada para penghuni syurga: "Lihatlah, Hamba Allah ini masuk surga kerana pertolongan sehelai bulu mata."

* Taubatlah dengan sebenar-benar taubat yang penuh penyesalan dan keikhlasan sebelum terlambat.. Allah itu Maha Pengampun..

Monday, April 16, 2012

C.H.O.C.O.L.A.T.E.


Tiara Semanis Coklat

Salam semanis-manis coklat....
Di kala tiara kata berbahasa,satira jiwa turut merasa...



Coklat manis yang selalu dikau puja, kini menjadi pujaan ku jua..
Kerna sejak aku mengenalimu, baru ku tahu kemanisan coklat itu...
Nikmatnya ku merasa.. oh manisnya...akan ku abadikan..dikau ku ilhamkan...

Tenang di jiwaku di bibirmu ada, gembira di hatiku di mulutmu sentiasa..
Tika hati berbicara terukir kalimah cinta,pabila hati terkunci kumiliki sebuah erti....
Tercipta hidup kian berseri...

Kau aku & coklat..Kau suka merasa,aku pun merasa indahnya bahagia...
Sesetianya pohon koko yang mekar teguh, itulah pohon koko cinta yg kita semai, 
Bersama-sama di ladang taman hati.. 

Ku petik daun-daun coklat untukmu, menjadi perisa cinta kita...
Perisa cinta asli oh kasih abadi, menjadi tema kasih asmara... 


Coklat itu manis tak terkata...
"hakikatnya aku suka coklat!"

Sunday, April 15, 2012

CASIO


salam sejahtera & salam 1 Malaysia...
well,semalam g jenjalan kt k.l kn so pusing2 la kt dlm shopping 
complex kn, so ternampak lak Kedai Casio...
saja usha 2 la,not bad la but xdk mcm jam yg sy nak kan...
bukan pa,memandangkan jam yg dipkai sekarang nie hampir
3tahun dh sejak dr 2009 - 2012 kn...


rasa cam patut tukar kan...
tapi memandangkan $$$ xdk so niat terbatal la kejap tuk kumpul duit..
nie ada la url website Casio...
bagi sy ada yg menarik la but xtahu la bg korang semua...





 
 



others link Casio website:

 
 
 
 



p/s: En Ammy,Kalo anda membaca entry nie,
plz tengok kesemua link n gtaw yg mna anda suka yea...
thnx,love... ;)

Jalan2 pusing K.L


Destination : Sogo, Jalan T.A.R, Times Square, Sungae Wang, 
LowYat, Pavilion, Mid Valley
Date : 14-04-2012
Person : Miss CHocolate, Mr Ammy, Miss Sha & Mr Adam



 
 
 
 
 
 

memories

 


 
 
Berpoya2 Di Pavilion
 

Welcome to Tokyo Street

Bunga Sakura "tiruan"