Followers

Tuesday, February 28, 2012

I Have You


when i have someone in myheart,
i dont need to look others because
everywhere i see i saw you.
ONLY YOU...


Sunday, February 26, 2012

Jangan...


i-CITY


selamat petang...
maaf la kerana dah lama tidak mengupdate di belog ini...
sure banyaknya sawang2 dimerata2 dalm belog nie kn....


malam nie ada mood nak bercerita lak kn...
entry malam inie berkenaan pasal i-CITY...


sejarah mengenai i-CITY

I-City or I-City Selangor (formerly known as Sumur City) is a township in the Klang Valley region of Selangor, Malaysia. This new township is located at Section 7 in Sungai Rasau between Bandar Baru Klang and Shah Alam. I-City is well connected from/to the Federal Highway. This township is the site of the former Sumur City Aerospace Adventure exhibition centre in 1995. It had hosted the MTV World Stage live in Malaysia in 2011... Further information click this link --i-City
 kalo diikutkan rasa cam dh jemu g i-CITY nie...
tapi memandangkan ia adalah salah satu tempat tarikan pelancong(bercuti)
& tempat yang sesuai tuk menenangkan fikiran 
 & tempat tuk photoshoot gak...
 so berbaloi gak la kalo g...
***************************************************
1st time g i-CITY - 
Besday Nana (check this link)


2nd time g i-CITY -
(g nagn family)

MY ONLY LOVE



My Luvly Bro

Both my Luvly sis

My Luvly Sis Deyra

Miss Chocolate

Luvly Sis Are'An

luvly Parents Mr AMir & Mrs Rosnah

3th time g i-CITY
(gurlz only: miss choco,intan,nana,ainie n zahin)




4th time g i-CITY 
(g ngan faiz,nazrin,intan adik nazrin)


4th time g i-CITY -
(sory can only upload 1 pic because this using DSLR)

(g ngan faiz,nazrin,zahin,ainie)


5th time g i-CITY -
(g ngan adam,ammy,labu,ainie,kak sha,kak fida,kak liza)
Mr Ammy with Labu @ Ariff

Mrs Chocolate

All

Miss Panda @ kak liza

Mrs Chocolate with Mr Ammy

with AInie

Adam with kak sha
Mrs Chocolate

Thursday, February 23, 2012


Wanita...
Kamu bukanlah makhluk yang lemah...
Cuma dijadikan ALLAH SWT kurang sedikit kudratnya daripada lelaki...
Kerana ALLAH SWT tidak mahu menyamakan kamu seperti lelaki...
Kerana ALLAH SWT inginkan wanita dilindungi lelaki...
Jika kudrat wanita itu lebih dari kudrat lelaki, apa perlu kita dilindungi???

Wanita...
Kamu ini insan istimewa...
Kamu punya 9 nafsu 1 akal...
Tetapi 9 nafsu itu belum tentu dapat menghancurkan kamu...
Kerana 1 akal yang kamu miliki itu mengawal 9 nafsu yang kamu ada...

Ingatlah wanita...
Kamu tidak lemah...
Kamu tidak mudah goyah...
Kamu tidak mudah patah...

Sesungguhnya,
Selemah-lemah wanita itu apabila...
Dia tidak mampu mengawal nafsunya...
Dan dia tidak mampu menjaga kehormatannya... (^__^)

Tuesday, February 21, 2012

Wahai Lelaki

 
‎~* Wahai lelaki *~
 
Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,
 

•.♥• Jagalah dia dgn baik,
 
•.♥• Kasihanilah dia, lindungilah dia,
 
•.♥• Berilah kasih syg padanya,

•.♥• Hargailah dia,

•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,

•.♥• Nasihatilah dia,

•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah,

•.♥• Perbetulkan kesilapannya,

•.♥• Bersabar dengannya,

•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya,

•.♥• Jadi imam terbaik & redhalah padanya


~* moga dia menunggumu di syurga sebagai Bidadarimu *~

Cara Mengenal Bulu Khinzir Yang Di Jadikan Berus..

 


 
 

Kebanyakkan berus yang murah dari China diperbuat dari bulu khinzir…hal ini kerana terdapat ciri-ciri khas pada bulu tersebut menyebabkan ia begitu popular dijadikan berus untuk mengecat, mewarna dan membersihkan rumah.

Ciri-ciri bulu khinzir:

1-Bulu yang rimbun dihujungnya (lebih tepat hujung bercabang)
2-Boleh diubahsuai dengan bahan kimia untuk menjadi lembut atau keras.
3-Susah tertanggal dan jatuh atau cepat rosak.
4-Senang didapati berbanding bulu haiwan lain.

Bulu khinzir atau khinzir hutan dipanggil “Bristle” kerana bentuk mereka yang keras dan kasar. Hujung bulu khinzir ini mempuyai sifat yang unik iaitu hujungnya akan bercabang (split ends). Bristle daripada wilayah Chungking China adalah yang terbaik untuk digunakan untuk mengecat.

Manakala berus bulu kambing atau biri-biri banyak digunakan untuk kaligrafi. Hujungnya tidak bercabang seperti bulu khinzir. Bulu kambing atau biri-biri ini mempunyai hujung yang tajam.

Maha suci Allah menjadikan bulu khinzir berbeza dengan haiwan yang lain.Mungkin ada hikmah disebaliknya - agar umat Islam dapat membezakannya. Namun masih ramai yang tidak mengetahuinya. Jadi,berhati-hatilah..Insy
allah dengan izinnya,semoga kita semua sentiasa dilindungi..
 

Try Baca BOleh x..? Bagi yg bukan dr orang Utara..


Oqang Kedah taubat buleyh baca..
Nie karangan oqang kedah(Orang Kedah)..
Hampa mai la baca..

Sabarlah Wahai Hati..

maafkan ku wahai hati...
maafkan ku kerana membiarkn orang lain menyakiti mu..
maafkan ku kerana menyakiti mu...
maafkan ku kerana tidak membiarkan mu rehat untuk 
seketika bersendirian..
Kerana diri ini luka yg ada pada mu makin bertambah..
maafkan ku..


Sabarlah wahai hati...tika orang lain menyakiti mu,sabarlah...
Sabarlah wahai hati... tika orang lain menghina mu,sabarlah..
Sabarlah wahai hati... tika orang lain memarahi mu,sabarlah...
Sabarlah wahai hati... tika orang lain menjadikan mu tempat mereka 
melepaskn kemarahan..sabarlah..


luahkan pada yg sudi mendengar,ALLAH...
kerana DIA sentiasa mendengar apa yg kita luahkan & 
tak akn pernah merasa jemu,,,


●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬●
Harta yang paling menguntungkan ialah SABAR. 

Teman yang paling akrab adalah AMAL. 
Pengawal peribadi yang paling waspada DIAM. 
Bahasa yang paling manis SENYUM. 
Dan ibadah yang paling indah tentunya KHUSYUK.
●▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
▬▬▬▬▬●

Saturday, February 18, 2012

I over react when i lose thing...

 

if u guys like this too :)
i didnt mention someone but juz like to share...

REMAJA 15 FEB 2012

Ada Apa Pada Perbezaan ??

wow...sy kuar majalah... macam mimpi but nie la realitinya... ("_")..
even xdikenali tapi terharu la sebab dpt kuar majalah...bukan senang kn..
hehhehehe.. thnx to my housemate,kak ude...
sebab memberi peluang housemate yg lain masuk majalah..[gila femes ]

Friday, February 17, 2012

Wanita

 
I ♥ الله: I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥.

Bayangkan bila aurat kita terdedah..

~~❤❤~~Bayangkan Aurat Yg Terdedah Kita Letak Dlm Fb Ni Ye..
 
~~❤❤~~Setiap Hari Setiap Waktu Dosa Tercatat ..
 
~~❤❤~~Dgn Beribu Mata Melihat..
 
~~❤❤~~Saye Pun Bukan La Alim Sangat..
 
~~❤❤~~Tapi Sekadar Nak Mengingat..
 
~~❤❤~~Pasti Status Ku Ramai Yang Meluat
 
~~❤❤~~Tak Per Asalkn TanggungjawabSaye Sbg Sahabat ..
 
~~❤❤~~Saye Tunaikan Walaupun Rasa Takut Di Benci Sahabat .. 
 
~~❤❤~~Tertutup Lebih Cantik Di Lihat .. 
 
~~❤❤~~Dari Terdedah Mendatangkn Syawat,.tiada NIAT tuk sakitkn HATIMU,.KU HARAP 
 
 
KITA SELAMAT D SANA

W-anita
 
A-akan
 
N-ampak
 
I-ndah
 
T-ertutup 
A-uratnya


I ♥ الله: I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : I ♥ الله ♥ : 
 
I ♥ الله ♥.

Thursday, February 16, 2012

Terima Kasih..


terima kasih atas apa yg sy terima selama ini dari sy kecil hingga sekarang..
terima kasih kerana mengajar sy untuk menjadi org yg lebih sabar n matang dlm menguruskan hal2 yg kecik....
terima kasih juga atas kritikan pasal sy,ini akan memudahkan sy untuk memperbaiki kelemahan diri sy...
even kadang2 sy mudah terasa hati or tersinggung,
tapi ia hanya sementara kerana sy bukan jenis yg suka berdendam..


terlajar perahu boleh diundur tapi terlajar kata badan menderita..
sy mintak maaf kalo sy ada mengguris hati kawan2 or mana2 
pihak yg mengenali sy...


sakit yg dirasa apabila teman baik or kawan rapat tiba2 menjauhi kita bila
kita salah paham or tidak cuba memahami caranya..sangat2 sedih...
im sorry..that only i can say..


perasaan sakit apabila kata2 yg dikeluarkn oleh teman baik
walaupon hanya gurauan baginya tetapi tidak bg kita...
sy mintak maaf atas sikap sy sejak 2menjak ini yg agak sensitif...

Wednesday, February 15, 2012

Sebelum terlena...

 
Sebelum terlena... 
 
Maafkanlah segala kekhilafan orang lain yang telah dilakukan terhadap diri kita.. Dan pohonlah 
 
kemaafan atas segala kekhilafan yang telah dilakukan kepada orang lain oleh diri kita..

 
 
Kerana mungkin kita tidak sempat untuk memaafkan dan memohon maaf seandainya telah 
 
ditakdirkan untuk kita di'kembali'kan kepada Allah Ta'ala, sebelum bangkit dari tidur keesokan 
 
harinya..

 
 
Maka, di sini.... diri ini memohon berbanyak kemaafan atas segala kekhilafan yang wujud 
 
terhadap diri kalian.. Dan diri ini memaafkan kekhilafan kalian... Semoga Allah merahmati dan 
 
meredhai kehidupan kalian, insyaAllah... Aaaamin ya rabal alamin....
 
 
p/s:memohon maaf andai ada tersalah kata,terguris hati sesiapa yg tanpa sy sedari...sy juga manusia biasa yg biasa melakukan kesilapan ...

Kisah 3 Pilot

 
Kisah 3 Pilot yang ditangkap oleh suku kaum Kanibal, ketiga-3 pilot yg takut trsebut mmohon agar x dibunuh. Maka ketua suku kaum itu pn brkata, ‘Klau kowg sume nk hidup, kowg kena msuk hutan & bawa 10 buah yg sama jenisnya. Tapi kowg hanya ada masa 3 jam saja!’

Sblm 3 jam, pilot yg 1 pun akhirnya dtg bawa 10 epal.
Ketua Suku : "Ok, kamu dh bawa 10 bj epal. Skrg msukkan semua epal tu ke dlm lubang dubur kamu satu persatu. Klau kamu mrintih atau brsuara, kamu akan saya potong2!"

Dgn penuh prjuangan & ketahanan akhirnya epal prtama dpt di msukkan. Tp utk epal yg ke 2 dia xdpt mnahan sakit & terus mnjerit. Dgn kejam ketua suku td terus memenggal kepala si pilot. Maka naiklah pilot td ke syurga.

Pilot ke-2 plak dtg bawa 10 bj anggur. Dan ketua suku td terus bg arahan yg sama. 1 anggur msuk, 2 anggur, 3 anggur, tp pada saat dia nk masukkan anggur yg ke 10, ketua suku td tiba2 memotong kepala pilot ke-2.

Naik la pilot ke-2 td ke syurga & brjmpa dgn pilot-1 td.
Pilot2 : Wah, kau pn mati jgk?
Pilot1 : Ye la, aku bwk epal. Xtahan sakit! Sial tul ketua suku tu, syaratnya susah sgt! Hbs kau bwk buah apa?
Pilot2 : Anggur
Pilot1 : Anggur?? Tu kan senang! Kck je, xsakit pon!
Pilot2 : Mmg betul. Sume anggur aku hmpir masuk ke dlm lubang dh..Tapi tiba2 aku ketawa & hbs sume anggur yg aku msuk td keluar blik…..
Pilot1 : Bodoh kau! Knpe ketawa?
Pilot2 : Habis, ms aku nk msukkan anggur yg ke 10, aku nmpk pilot ke-3 bawa durian...giler ko..durian!!!