Followers

Monday, January 31, 2011

Y,Why

y,Why...


Nie adaLah tajuk lagu CNbLue...
salah satu group fav sy selain SS501..


liriknya sangat menyentuh hati.. 
sy pon xtaw nak kta cam na tntg lirik nie but kalo dihayati lirik ini terasa somethng la...



cnblue 

I know I’ve fallen in love. The day you came to me
was like a dream painted in grey.
I wanna tell you some, what I say with my heart
Wanna love you I wanna hold you, only my drunken confession.

Hiding where you can’t see me.
I only shout the words that you can’t hear. I love you.
This short phrase is too difficult for me. I can’t even open my mouth.
‘I love you’ this short phrase is too much for me. I cannot breath.

(Rap) When you give me 1, Girl, I will give you 100.
When I see your red lips, my silent breath purrs with my innocence,
and my heartbeat that feels like its about to explode
strike a message to my ear. Baby I love you indeed.
I send you a message: I can’t see it any teardrop in on your face, girl
I love you, only this.

Fearing you’ll know if our eyes meet,
I only look away at the sky. I love you.
This short phrase is too difficult for me. I can’t even open my mouth.
‘I love you’ this short phrase is too much for me. I cannot breath.

Come to me. See my eyes. I want you too.
My eyes tell you truth I wanna live in your life

this short phrase is too precious to me.
If you tell me ‘I love you,’ this one phrase out of anything in the world,
I will be happy.


Sunday, January 30, 2011

miss my fren so much...

~sy bersama cik KieYn di Kfc Alor staq~
 waa..rindu gila sama teman2 lama & y sekrang... :( teman2 masa di teknik & JMTi

 buKan x keep in touch but masing2 semua cbuk2 ngan studY n Keja...

hope ada masa tuk bersama mereka semua...








~sy bersama cik liYana @ cik maya di Kfc Alor staq~

sy bersama cik zana dalam kereta otw mau balik penang dari alor setaq

kami[dr kiri: sy cik mazni, cik maya & cik kieYn] di jusCo


~bersama cik maya lagi :)~

~bersama ngan cik alang sakYaNa @ cik kiNah di maRybr0wN... sgt2 merindui masa keJa bersama~

cik maya & cik kiEyn dalam keta :)... cik maya sila fokus bila meMandU yea...

~cik mazNi~




~en syidi @ en bulat..hahah cz last jumpa dy memang berisi :) [jangan marah yea..]~

~en aizam @ en dee..thnc cz bantu sy dalam FYP y lepas yea... ~lalalla ~


~last but not least: en wan... susah benor mau cnct mamat ini..ker sy y bz yea...hehhe~

TeMan sePerjuaNgan di JMTi





~cik wany... tyme nie kt jusco perda... xingt sem bapa~



~cik fyza.. time nie kt mcD jusco.. rindu nak kuar ngan mereka lagi~
~wif cik annysh :)... time nie kt kem ikbn sem 2..rindu nak pegi kem~

~pix y diambik secara candid..~

~pix y nie pon diambik secara candid..mcm2 ragam ada~

~gaya formal skit..kelas TKK2B[tek kej kompter]~

~pix y diambik secara candid.. rindu tuk masa nie~

~one of classmate: cik mus.. senyum jer ^-^~

~dalam class networking sem2.. garangnya muKa cik fyza~

~time class agama... aktiviti fav, berg0sip..~

~kami y gila2... [annysh,sy, wani n fyZa]~

~cik annysh y chumil la.. [sory ambik pix nie ya..]~

~depan Dm..miss this moment at hostel~

~cik mus sempat berposing kerana sy y suruh...hahha~

~cik annysh & cik deQja.. moto mereka:rock beb...^-^~

~~my classmate : fasihah, annysh, mus,deqJa, sy wani & fYza ~

~banyk betoi la pix mereka nie..~

~bersama deQja n annysh dalam lab..xingt la lab pa..~

~cik fasihah..maaf yea curi pix awak...~

~kawan2 ku~

~cik nana @ cik geng sepet..heheh.. jgn marah yea...~

~adegan y bagus...~

~mereka baru kuar dari department TKK,then pix diSnaP~

~kereta api senget...hahha~

~cik pikah... peace no war :)~

selamat hari lahir NuwaiRah..

~maaf cz ambik pix xgtaw ea... ~





selamat hari lahir buat sahabat ku, NUWAIRAH... 



walaupun dulu sy penah salah pham kt awak...[shhhhh...secret]
but sy dah percaya kt awak...
maaf kerana dulu sy xberapa mengenali awak but sejak sy mula mengenali awak, awak seorang kawan y baik, pendengar y baik...


semoga pada hari kelahiran mu kali ini akan membawa lebey banyak sinar dalam hidup awak....insyallah...


big gurlz dont cry yea...
awak dh banyak lalui penderitaan so harap sekarang kebahagiaan,kegembiraan,keceriaan sentiasa berada dengan awak yea...
tue la doa sy untuk sahabat sy,nuwairah...


u know tat u can count to me whenever u need me... :)
jz call or text me yea, i will be there...
im always be by ur side my dear frewn..



p/s: hope u like it yea... happy birthday.. :)
maafkan sy atas kesilapan sy pada awak dulu...

Friday, January 28, 2011

KeJa oH keJa

hari nie sy mau cerita tentang kerja sy di fleXtr0niCs,pRai...
xtually fleXtr0nics nie da banyak but sy dapat di A1..
A1 bermaksud fleXtr0niCs y ASAL dan buKanNya dibeLi oleh soleCtr0n..
fleXtR0niCs nie ada banYak gila la cz depan A1 nie pon da gak flex P1..
but y bezaNya seTiap kiLang nie bUat proDuk y berlaiNan...
kiLang fLeX y sy keja wt PriNter....


kalo Printer lak da banYak jenis dr y kecik Ke y beSau... :P
so sy keJa di bahaGiaN y waT prInter beSau la...hahhaha
priNter tUe naMa "0CE"..
priNter Tue mmG beSau cz ia prInt baNNer or paper A3...

~nie la dYa priNter tue... iNkNYa jeNis bullet~
 ~teKa: apakah ini?? ~
sekaRang sy mau ciTa keadaan sy di FleX iaitu diBahagIan caB0Lt...
kt tempat sy tue ramai technicion,senior technicion, ass engineer & engineer..



technici0n : abg syukri, abg suhailee, abg syidi, mr. teerenth
senior technicion & ass engineer : kak norM , mr. em

engineer : abg rashid, abg syaiful, 
big boss caB0Lt: mr. ang & mr. loh





~sy sebelum pegi keja pagi ini... semPat pose cz siaP awal... :) ~



~nGah buat keJa tdi... tiba2 tenet prob lak... kaco la...~





nie la beg y selalu sy bawa pegi keja... senang bawa beg galas nie :P 










barang y ada dalam beg sy : buKu l0g, pensil case, kunci rumah + kunCi motor

barang y ada dalam beg sy : smock[ini penting oooo..] + peralatan muka..hheheh [std la: toner, krim, bedak + cermin] + losYen tangan cz tuk elak kuLit keRing...


barang y ada dalam beg sy : last but not leaSt iaitu pHone + puRse sy la... :)


sampai siNi duLu p0st sy kali ini :)
t sy cita ag keja2 y sy buat di fleX yea...

sayonara...saranghae <3

keja Di Flextronics membuatkaN sy geMuk

hari ini banyak rsanya sy makan teresa badan makin naik... :(
tidakkkkkkkkkkk!!
sy mahu maintain kan aja xmau y lebey2...huhuh
mana xnya hmpir setiap jam makan...


jam645am : breakfast di rumah
jam10am : makan nasi rm2.20 + air free ja
jam12pm : makan mee tomyam rm4.20

jam3pm : makan kuih rm1.20
jam ??? : makan nasi di rumah aka dinner time


hari2 gini ley gemuk la sy...huhuhu
tue nasib la 2-3 hari nie kak norM xdtng kalo x, mcm2 y dibawanya...
owg kta rezeki jgn ditolak kn then musuh jgn dicari kn2..
tambahan keja duk mengadap PC ja + aktivit makan pon da gak..

di lain entry sy akan upload pix y terbaru...hehheh :D




Thursday, January 27, 2011

buat pemuda pemudi siswa siswi IPTA IPTS sijil diploma ijazah master PHd dan sebagainya....

Bagi yang sedang bercinta / jatuh hati pada seseorang tapi xmampu nak berkahwin, tolonglah bace yee… (Isu panazzz yang lebih hangat daripada biasa ) hehe..

1. Saya daa ter`jatuh’ hati kat die laa… camno ni?

“Dan kahwinkanlah orang-orang yang sendirian (bujang) di antara kamu”.
Surah An-Nur: 32
"Nikah adalah sunnahku (jalan agamaku), maka barangsiapa yang cintakan agamaku hendaklah dia menjalankan sunahku itu”.
Riwayat Abu Ya’la dari Ibnu Abbas
“Berkahwinlah supaya kamu menjadi ramai, bahawasanya aku bermegah-megah dengan kamu akan segala umat pada hari kiamat hingga dengan anak yang gugur dari perut ibunya”.
Riwayat Abu Bakar bin Mardawiyah dari Ibnu Umar

2. Aiyaak, tapikan saya x cukup duit laaaa nak
kawin..huhuhu

“Dan orang-orang yang tidak mampu kahwin hendaklah menjaga kesucian (diri)nya, sehingga Allah memampukan mereka dengan karunia-Nya”.
Surah An-Nur : 33
Rasulullah S.A.W bersabda :
“Wahai kaum pemuda! Barang siapa di antara kamu sekelian yang sudah mampu memberi nafkah, maka hendaklah ia menikah, kerana sesungguhnya menikah itu lebih dapat menahan pandangan mata dan melindungi kemaluan (alat kelamin). Dan barang siapa yang belum mampu, maka hendaklah ia berpuasa, karena puasa itu dapat menjadi penawar bagi nafsu”.

3. Memang saya xcukup duit / xmampu nak kahwin,
tapi kalau saya diam je, nanti kena “kebas” lak ngn
org lain.…melepas arr saya nanti T_T

Musa berkata kepada kaumnya: "Mohonlah pertolongan kepada Allah dan bersabarlah; sesungguhnya bumi (ini) kepunyaan Allah; dipusakakan-Nya kepada siapa yang dihendaki-Nya dari hamba-hamba-Nya. Dan kesudahan yang baik adalah bagi orang-orang yang bertakwa."
Surah Al-A’raf : 128
“Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya.Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa”
Surah Al-Hajj : 40
“Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan”.
Surah Al Insyirah : 5-6
Dikisahkan ketika tiba musim untuk memetik buah tamar, para sahabat r.a tidak sempat untuk memetik buah tamar kerana panggilan jihad daripada Rasulullah S.A.W. Lantaran itu, mereka meninggalkan kebun tamar mereka tanpa dipetik. Setelah berbulan mereka pergi berjihad, alangkah gembiranya hati mereka kerana Allah S.W.T masih lagi memelihara buah tamar mereka seolah-olah mereka meninggalkan kebun mereka semalaman.
Jika tentang kisah tamar Allah mampu memelihara, bagaimana pula tentang orang yang kita minat? Bertaqwa kepada-Nya, nescaya Allah juga mampu pelihara dia untuk dijadikan dia sbg jodoh kamu.. 

4. Tapi saya daa syok abes kat dia.. I can’t live
without him/her..

“Katakanlah kepada orang lelaki yang beriman: "Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya; yang demikian itu adalah lebih suci bagi mereka, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang mereka perbuat”.
Surah An-Nur : 30
“Kemudian Kami jadikan kamu berada di atas suatu syariat (peraturan) dari urusan (agama itu), maka ikutilah syariat itu dan janganlah kamu ikuti hawa nafsu orang-orang yang tidak mengetahui”.
Surah Al-Jatsiyah : 18
“Orang yang berjihad itu ialah mereka yang berjihad menentang nafsunya”.
Riwayat Bukhari

5. Ala.. saya bercinta bukan selalu pon dapat jumpa
dia.. dia duduk jauh.. kite orang xpernah pon
berdua2an…

“Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk”.
Surah Al-Isra : 32
“Pandangan adalah panah beracun dari panah-panah Iblis. Barangsiapa yang menundukkan pandangannya dari keelokkan wanita yang cantik karena Allah, maka Allah akan mewariskan dalam hatinya manisnya iman sampai hari kiamat”.
Musnad Ahmad
“Mata boleh berzina dengan melihat, lidah boleh berzina dengan bercakap, tangan boleh berzina dengan berpegangan. Kaki boleh berzina dengan berjalan ke arah tempat maksiat. Hati pula boleh berzina dgn merindui, mengingati dan membayangi si dia”.
Riwayat Bukhari Muslim

6. Tapi saya bukan hensem/ lawa mana pun, saya
pun risau saya xde jodoh.. saya rasa cuma dia
seorang je yang boleh terima saya..

“Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan, samada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya”.
Surah Yasin : 36
“Dan Yang menciptakan semua yang berpasang-pasangan dan menjadikan untukmu kapal dan binatang ternak yang kamu tunggangi”.
Surah Az-Zukhruf : 12
“Diantara tanda-tanda kekuasaan Allah ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antara kamu rasa kasih dan sayang”.
Surah Ar-Rum : 21


7. Rasa macam susah jek nak cari jodoh.. give up
lah saya camni!

Abdullah Ibnu Mas’ud pernah berkata :
“Seandainya umurku hanya tinggal 10 hari sahaja untuk aku hidup, nescaya yang ku sukai ialah berkahwin supaya aku tidak menemui Allah s.w.t. (mati) dalam keadaan aku bujang”.
Dari Aisyah r.a. dari Rasulullah s.a.w., baginda telah bersabda :
“Barangsiapa yang mempunyai keluasan rezeki hendaklah berkahwin”.
Riwayat Ibnu Majah.
Rasulullah s.a.w. telah bersabda:
"Barangsiapa yang tidak beristeri kerana takutkan kepapaan maka dia bukan dari golongan kami”.
Riwayat Abu Mansur Al-Dailami

duhai pemuda pemudi siswa siswi IPTA IPTS sijil diploma ijazah master PHd Kesimpulannya 

Cinta itu fitrah manusia, tapi jangan dijadikan ianya alasan untuk kita bercinta tanpa batasan. Kalau mampu, segera lah berkahwin… lepas kahwin nak layan sangat perasaan cintan tuh tiada siapa nak halang..Kalau x mampu, tiada cara lain, didiklah diri agar nafsu tidak mempengaruhi diri ini.. berdoalah kepadaNya dan pintalah, kerana sesungguhnya Dia adalah sebaik-baik tempat meminta pertolongan.. 

Tidak dinafikan, memang sedih tidak dapat bersama orang yang kita cintai / cinta tak berbalas, tapi lagi malang jika Allah tidak menyintai kita sebagaimana Allah menyintai para hamba-Nya yang bertaqwa. Silap2 kita masuk Neraka-Nya dek kerana cinta nafsu kita!
Jika kita menjaga hubungan dan menolong agama Allah, PASTI dan PASTI Allah jadikan dunia tunduk pada kita..ingatlah, ’bunga bukan sekuntum, kumbang bukan seekor’…

setakat ini sahaja..semoga kita memperoleh sesuatu hari ini, dan mampu membentuk benteng kesedaran dalam diri kita semua agar menjadi dapat mendidik diri ke arah mendapat keredhaan dariNya..InsyaAllah..

Sunday, January 23, 2011

angiN

angin..
tolong la pergi... jgn dekati ku lagi...
kehadiran mu membuatkn ku sakit...
perut oh perut kenapa engkau masuk angin...!!!!!!!!!!


tekanan betol la kalo tiba2 perut masuk angin tpi bkn xmakan...
xtaw la kenapa...
nak kta xmakan tak juga dah trlebey makan pon..
banyak kali dh r jadi mcm nie...


sebelum nie lagi teruk smp kena muntahkan semula...
xtually nak muntah tpi xkuar2 gak so kena jolok bg muntah la...
eeeeee....
sakit tekak gila r pas dh ok... nak telan air pon ssh..
i really hate this.. cz makes me sick..
my mom said like i had migrain...huhuh :(


rasanya sy xdk migrain kot but xtaw la pa y membuatkan kepala sy sakit..
sakit tue xlama la jz around jam4.00pm-jam8.30pm...
mcm2 posisi sy buat tuk melegakan angin tue...huhuh
+ dah sapu minyak angin + minum air milo'0 pon xberkesan gak...



last2..2nd round minum air milo'o then sy urut2 skit perut...
bwu ok... tue pon lama gak la...
hope pas nie xjadi dh la...
betol2 menyiksa sy la kalo angin masuk...huhuhu



i gtg[got to go] cz nak siap2 tuk tidow...
sok sy kerja then kena bangUn awal la...
jumpa tuk next entry ok...
see yea... :)

Friday, January 21, 2011

xcdent di tempat keja...




wah..dgr tajuk pon mcm serius ja kn....
tol x...? 




hurm... nak kata teruk xdk la sangat... 


bak kata kak norM, cian dya jari dah macam owg bersunat dah....










hahahhaah :)



cita dya gini...

sat sy mau cita...

besa la bila p kija kn...8.00am to 05.15pm







kena la wt kija then sy p la kaco jup tempat kak rohani aka kak ani...
besa la mula2 tengak la dya memasang PowerM...

PowerM nie lebey kurang mcm komputer gak la cz da power supply+ ram+ hardisk+ motherboard + jz xdk cd-rom ja...







 sebelum pasang tue sy buka la WI[work instruction] y ada...

pastu wt ikut dlm work instruction tue la tpi dalam masa yang sma sy juga tnya kt kak ani tue betol ker x...

kalo x,t kak ani la y disalahkan....

xbest la cam tue kan2...







so skrg tiba la msanya nak pasang power supply...

tpi sebelum tue pasang dlu motherboard kt frame...

xtaully kak ani dh masukkan powersupply te dlm frame...







disebabkan sy nak belaja so sy ubah la skit powersupply

tue cz nak cri kt mna lubang tuk skrukannya...

 secara xsengaja jari sy terkena frame/power supply tue...







mula2 darah besa2 jer la then sy wt don know jer la...hahaha

ekesyen kta xdk pa2...

then xsmp 2min pon darah kuar banyak...







so sy terus la pegi kt tempat kak norM mtk plaster...

hahhah..kelakar pon da gak la...

1st time nak wt dh luka2..... :)







then bila free,sy g la solat...

std la kan bila nak solat kena la buang plaster tue kn, t air xdpt nak mengalir lak kalo da plaster....

solat la seperti biasa...









jeng..jeng..jeng2..











tiba2 darah kaur balik then abis telekung sy ngan kain...

hurm... time nak g basuh tue...

bukan main pedih ag... dlm darah kuar & bsuh tue hentikn darah....

besa la matahari atas pala sure la banyak darah yang kuar kan2....






















 nie jari y dah dibalut ngn plaster.. lukanya agak panjang gak la...huhuh


even pas mandi semalam pon darah masih kuar skit2...











 










 


 so kawan2 sila hati2 dimana2 saja anda berada kerana kemalangan boley berlaku tak kira tempat.... :)

Wednesday, January 19, 2011

Wanita


A. Kelebihan wanita daripada Lelaki

1. Doa wanita lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah S.A.W akan hal tersebut,jawab baginda:

Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

2. Wanita yang solehah itu lebih baik daripada 1,000 orang lelaki yang soleh.



B. Anak Perempuan lebih istimewa

3. Barang siapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah S.W.T dan orang yang takutkan Allah S.W.T akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

4. Barang siapa yang membawa hadiah (barang makanan ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barang siapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail A.S

5. Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Rasulullah S.A.W) di dalam syurga.

6. Barang siapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan, lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya adalah syurga.

7. Daripada Aisyah r.a. “Barang siapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka.



C. Kelebihan Ibu

8. Syurga itu di bawah telapak kaki ibu.

9. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu.



D. Kelebihan Taat Kepada Suami

10. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab.

11. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan, semuanya beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya dan direkannya(walinya) (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

12. Aisyah r.a berkata “Aku bertanya kepada Rasulullah S.A.W, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab baginda, “Suaminya.” “Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawab Rasulullah S.A.W, “Ibunya.”



E. Ibadah Wanita;

13. Wanita apabila sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dia kehendaki.

14. Setiap wanita yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah S.W.T memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun).

F. Keistimewaan wanita Dalam melahirkan dan menjaga Anak.

15. Apabila seseorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah S.W.T mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebaikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan.

16. Apabila seseorang wanita mulai sakit hendak bersalin, maka Allah S.W.T mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah S.W.T

17. Apabila seseorang wanita melahirkan anak, keluarlah dia daripada dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya.

18. Apabila telah lahir seorang anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan.

19. Apabila semalaman seorang ibu tidak tidur dan menjaga anaknya yang sakit, maka Allah S.W.T memberinya pahala seperti memerdekakan 70 orang hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah S.W.T

Fikir-fikirkan lah….wahai mereka yang berakal……

Tuesday, January 18, 2011

Aku Dan Kekasihku

Kali ni aku nak kongsikan tentang KEKASIH aku?
(aku taip huruf besar tu sebab aku terlampau sangat sayang kat DIA!) Penyayang sifatnya. Betul ni.. tak tipu punya! [I]Pure[/I] cintalah nak dikategorikan tu. Apa taknya, masa aku susah, minta tolong sajalah pada DIA. Pasti akan datang bantuan. Bila aku susah hati, boleh terus ngadu kat DIA -> [I]direct[/I]! Pergghh !!


Yang bestnya tu, bila aku dah ngadu kat DIA, terasa [I]peace[/I] aje. [I]For sure[/I]lah...KEKASIH, kan?! Ish! Beruntung betul dapat KEKASIH cam ni... tak pernah nak sakitkan hati aku. Bila-bila masa aje aku boleh [I]contact[/I] DIA. Yang seronok tu, sebab memang betul-betul rasa DIA tu dekat kat hati ni! Ye la, cinta punya pasal, kan?

DIA tak kisah pun kalau aku tak ingat kat DIA. Tapi rugilah aku. Sebab, kalau aku ingat & [I]contact[/I] je DIA, sure macam-macam la yang aku dapat. Tak kiralah, material ke... spiritual ke... emm memang kekasih sejatilah tu! Bila aku rindu kat DIA, baca je surat-surat yang DIA bagi tu. Macam-macam nasihat ada dalam tu. Siap bagi contoh lagi nak suruh aku faham.

Sebelum ni, aku pernah gak [I]frust[/I]. Memang sedih giler la masa tu. Ye la, cinta bagai nak rak, tiba-tiba [I]clash [/I]gitu aje. Tapi KEKASIH aku yg ni lain, DIA tak kisah pun dengan cerita aku frust tu. Siap bagi semangat lagi. DIA takde jeles pun.

Cuma aku je yang jeles dengan DIA. Memang ramai yang jatuh cinta dekat DIA. [I]So[/I], aku pun kenalah usaha betul-betul. Kata orang putih ~[I]what you give, you get back[/I]~

[I]So[/I], kalau aku usaha lebih sikit, aku dapat lebih la, kan? KEKASIH aku ni baik sangat-sangat.

[I]Perfect[/I]! Tu yang kadang-kadang aku tengah-tengah malam... pukul 3-4 pagi tu pun, kalau aku terjaga, aku [I]sure[/I] akan contact DIA. Rindu aaaa! Sebenarnya, KEKASIH aku ni kaya... millionaire... billionaire...dan entah apa-apa naire lagi... tu yang pemurah sangat tu. Semua keperluan hidup aku, DIA yang [I]support[/I]... percaya tak?

[I]Free of charge[/I]... tapi aku tak sedap hati la... mestilah kena hargai apa yang DIA bagi tu, kan? Mak aku kata, kalau orang dah bagi, suka ke tak suka, amik aje la.. .pastu pandai-pandailah membalas budi.. tu yang buat aku sanggup berkorban apa sahaja... cheewah!

DIA suruh aku belajar sungguh-sungguh. Kalau boleh belajar semua ilmu. Sebab, KEKASIH aku ni memang cerdik+bijak+genius dan lain-lain...DIA kata, tanpa ilmu, setiap amal yang aku buat semua sia-sia. DIA pun tambah sayang kat aku kalau aku rajin belajar.

Malu la sebenarnya nak cakap ni...

Emm... aku sebenarnya belum pernah jumpa DIA lagi pun. Belum bersedia la... tapi KEKASIH aku ni dah janji, satu hari nanti, mesti jumpa. Sekarang ni menghitung hari la aku ni. Tapi kecut perut gak! Takuut! Aku mesti [I]prepare [/I]awal-awal.

Daripada surat-surat DIA yang ada tu, aku tahu la apa yang DIA suka, apa yang DIA tak suka. Mestilah aku nak buat apa yang DIA suka, jadi, DIA tambah-tambah sayang la kat aku, kan? Takpe la, berkorban sekarang, sebab dia dah janji, sapa-sapa yang DIA sayang, DIA bagi hadiah special yang aku tak pernah terfikir pun!

Ish! Rindu sangat dah ni!




Kekasih.. Aku berjanji, aku akan pertahankan cinta suci ini..
Walau nyawa digalang ganti, menggadaikan cinta teragung ini..
Tidak sama sekali..
Walaupun tak pernah berjumpa, aku tetap bahagia..
Itulah kekasihku.. Allah SWT.. cinta teragungku!

- [LINK=http://iluvislam.com/]Artikel iluvislam.com[/LINK]

Perkara Yang Saya Tidak Boleh....Saya Boleh....


Ape yang tak bolehnye..banyak benda yang sy tak boleh and semua org tak tau sy tak boleh termasuk la family sy..

1. Sy suka akan aktiviti lasak sPrti camping,jungle tracking,kayak, memanjat etc y lebey kurang agak berbahaya tue la...tpi sedey xdk peluang ag nak mencuba...

2. sy amat2 suka akan choc0late... cadbury, kek chocolate, aiskream chocolate, then that why nama blog sy cadburychocolate

3. Sy boley tdo dengan lampu yang tertutup /terbuka.. :)

4. Hobi baru sy menonton drama/movie korea... :)

5. Sy tak boleh baca buku & yang seangkatan dengannye dlm kereta..nescaya akan pening kepalaku ini

6. Sy xboleh makan banyak + makan berulang2 dlm msa terdekat kalau tidak ia bakal dikeluarkan semula[muntah]...

7. Sy boleh berjalan membuang masa di shopping komplek dari pagi sampai ke petang..[windowshooping pon boley]

8. Sy tak boleh berdiri terlalu lama di tempat yang sama[static/xgerak2]..nnt sya akan tumbang

9. Sy boleh membeli segala jenis majalah tak kira ilmiah atau tak dalam satu masa..bergantung pada keadaan kewangan masa itu.

10. Sy boleh tak tdo satu hari..mengadap CD Korea/wt keja[teringat masa buat FYP 2010]..tp pastu sy akan tumbang 1 hari 1malam..

11. SY tak boleh fokus buat satu benda aje..mesti akan buat lebih dari satu benda[contoh stdy smbil dengar music..]

12. Sy xboleh mengadap FB berjam2 lamanye tanpa membuat perkara sampingan..[sometym FB membosankan...huhuh]

14. Sy boleh dok umah 24/7..tak kuar2 umah sebulan pun ok asalkan kat umah lengkap segala2nye..

15. sy xsuka binatang y kecil2 [semut,nyamuk], binatang bersisik, binatang perosak [lipas,tikus(fobia)]

16. Sy sangat2 elergic pada habuk...[plez... t sy akan selesema + bersin y tidak berhenti2...]

17. Sy xboley duduk lama2 dihadapan laptop/komputer tanpa ada tempat duduk sandar..t sy cepat sakit pinggang...

18.sy suka baca novel...+ novel fav BIARLAH YM BERBICARA, ANDAI ITU TAKDIRNYA tapi sy kurang suka membeli novel...beli y menarik minat sy sahaja...

19. Sy tidak boleh menyakiti orang lain sama ada dng kata2 mahupon perbuatan kerana sy mudah tersentuh sekiranya sy menyakiti owg lain[sy y akan meminta maaf padanya walupon kdng2 bukan salah sy...]

20. Akhir sekali sy tak boleh tak ada..mama,aboh,angah,a'an, aiman. .and org2 kesygn aku termasuk saudara2 + kawan2 terdekat..kalu takde..tak berseri hidup sy..


p/s: byk lagi tp mls taip dh..

Sunday, January 16, 2011

Dream High 2011 korea drama

skrng sy akan laan pulak cita ini... :)..

tgk sinopsis mcm best ja kn...

but pa2 pon xtaw la smpt habiskn ker x drama nie cz sbuk ngan keja [OJT]...

mula2 dah da my HERO,KIM HYUN J00NG..mybe sebagai pelakon tambahan sja kn..

tpi xper la..ley gak tgk dya...heheh... skrng layan aja DREAM HIGH..



Dream High 2011 korea drama


Title: 드림하이 / Dream High
Genre: School, romance
Episodes: 16
Broadcast network: KBS2
Broadcast period: 2011-Jan-03 to 2011-Feb-22
Air time: Monday & Tuesday 21:55

Synopsis

Six students at Girin Art High School work to achieve their dreams of becoming stars.

Cast

Kim Soo Hyun as Song Sam Dong
Taecyeon as Jin Gook
Suzy as Go Hye Mi
Ham Eun Jung as Yoon Baek Hee
Wooyoung as Jason
IU as Kim Pil Sook
Uhm Ki Joon as Kang Oh Hyuk
Lee Yoon Ji as Shi Kyung Jin
Jun Ah Min (전아민) as Jo In Sung
Han Ji Hoo as Park Do Joon
Yoon Young Ah as Lee Ri Ah
Park Jin Sang (박진상) as Jun Tae San
Kim Bo Reum (김보름) as Ha So Hyun
Bae Yong Joon as Jung Ha Myung
Park Jin Young (박진영) as Yang Jin Man
Lee Byung Joon as Shi Bum Soo
Lee Yoon Mi as Maeng Seung Hee
Baek Won Kil (백원길) as Gong Min Chul
Ahn Kil Kang as Ma Doo Shik
Ahn Sun Young as Kang Oh Sun
Ahn Seo Hyun as Go Hye Sung
Lee Hye Sook as Song Nam Boon
Choi Il Hwa as Hyun Moo Jin
Park Hyuk Kwon (박혁권) as Go Byung Jik
Jung Min Joo (정민주)/JOO (주) as Jung Ah Jung
Park Hwi Soon as Jin Gook’s roommate (ep 1-2)
Jo Soo Mi (조수미) as herself (cameo, ep 1)
Kim Hyun Joong as himself (cameo)

Production Credits

Production Companies: KeyEast, JYPE, and CJ Media
Producer: Bae Yong Joon, Park Jin Young
Screenwriter: Park Hye Ryun (박혜련)
Director: Lee Eung Bok