Followers

Monday, November 29, 2010

Hidup Tanpa Wanita

*Hidup Tanpa Wanita ?

Jangan katakan lelaki biasa, Nabi pun terasa sunyi tanpa wanita. Tanpa mereka, hati, fikiran dan perasaan lelaki akan resah. Masih mencari walaupun sudah ada segala-galanya. Apa lagi yang tidak ada di syurga, namun Nabi Adam a.s. tetap rindukan si Hawa.
Kepada wanitalah lelaki memanggil ibu, isteri atau puteri. Dijadikan mereka dari tulang rusuk yang bengkok untuk diluruskan oleh lelaki, tetapi kalau lelaki sendiri yang tak lurus, tak mungkin mampu nak meluruskan mereka. Tak logik kayu yang bengkok menghasilkan bayang-bayang yang lurus.
Luruskanlah wanita dengan cara yang ditunjuk Allah, kerana mereka dicipta sebegitu rupa oleh-Nya. Didiklah mereka dengan panduan dari-Nya.

❝ JANGAN CUBA JINAKKAN MEREKA DENGAN HARTA,
NANTI MEREKA SEMAKIN LIAR.
JANGAN HIBURKAN MEREKA DENGAN KECANTIKAN,
NANTI MEREKA SEMAKIN MENDERITA. ❞

Yang sementara itu tidak akan menyelesaikan masalah. Kenalkan mereka kepada Allah Dzat yang kekal, itulah suisnya.

❝ AKAL SETIPIS RAMBUTNYA, TEBALKAN DENGAN ILMU.
HATI SEPARUH KACA, KUATKAN DENGAN IMAN.
PERASAAN SELEMBUT SUTERA, HIASILAH DENGAN AKHLAK. ❞

Suburkanlah kerana dari situlah nanti mereka akan nampak nilaian dan keadilan Tuhan. Akan terhibur dan bahagialah hati mereka, walaupun tidak menjadi ratu cantik dunia, presiden, perdana menteri negara ataupun 'women gladiator'. Bisikkan ke telinga mereka bahawa kelembutan bukan suatu kelemahan. Itu bukan diskriminasi Tuhan. Sebaliknya disitulah kasih sayang tuhan, kerana rahim wanita yang lembut itulah yang mengandungkan lelaki-lelaki waja ; negarawan, karyawan, jutawan dan " wan-wan" yang seangkatan dengannya.
Tidak akan lahir superman tanpa superwoman. Wanita yang lupa hakikat kejadiannya, pasti tidak terhibur dan tidak menghiburkan. Tanpa ilmu, iman dan akhlak, mereka bukan sahaja tidak boleh diluruskan bahkan mereka pula membengkokkan.

❝ LEBIH RAMAI LELAKI YANG DIROSAKKAN OLEH PEREMPUAN
DARIPADA PEREMPUAN YANG DIROSAKKAN OLEH LELAKI.
SEBODOH-BODOH PEREMPUAN PUN BOLEH MENUNDUKKAN
SEPANDAI-PANDAI LELAKI. ❞

Itulah akibatnya apabila wanita tidak kenal tuhan. Mereka tidak akan kenal diri mereka sendiri, apalagi mengenal lelaki. Kini bukan saja ramai boss telah kehilangan secretary, bahkan anak pun akan kehilangan ibu, suami kehilangan isteri dan bapa akan kehilangan puteri.
Bila wanita durhaka dunia akan huru-hara. Bila tulang rusuk patah,
rosaklah jantung, hati dan limpa.
Para lelaki pula jangan hanya mengharap ketaatan tetapi binalah kepimpinan. Pastikan sebelum memimpin wanita menuju Allah, PIMPINLAH DIRI SENDIRI DAHULU KEPADA-NYA. Jinakkan diri dengan Allah, nescaya akan jinaklah segala-galanya dibawah pimpinan kita.

Jika mahu mendapatkan yang SOLEH, kurangkan "agenda mencari yang Soleh".
Tetapi BERUSAHALAH menjadi SOLEHAH!
Jika inginkan yang SOLEHAH, janganlah cerewet mancari si Solehah.
Tetapi berusahalah menjadi yang SOLEH!
Bertemu yang solehah, solehahnya dia belum tentu kekal.
Bertemu yang soleh, solehnya boleh saja ia berubah.
Kerana si soleh dan solehah adalah insan BIASA.
Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses untuk MENJADI,
Bukannya MENCARI.

❝ JANGAN MENGHARAP ISTERI SEPERTI SITI FATIMAH,
KALAU PERIBADI BELUM LAGI SEPERTI SAYIDINA ALI. ❞

* Bolehkah Lelaki..






☞ Jika sekiranya kalian ingin mengumpul saham akhirat, sampaikanlah ilmu ini kepada sahabat² yang lain. Sepertimana sabda Rasulullah ﷺ:
❝ Sampaikanlah pesananku walaupun satu ayat. ❞
Sesungguhnya apabila matinya seseorang anak Adam itu, hanya 3 perkara yang akan dibawanya bersama :
① Sedekah/amal jariahnya.
② Doa anak²nya yang soleh.
③ Ilmu yang bermanfaat yang disampaikannya kepada orang lain.

Sunday, November 28, 2010

Test Ur Brain :)

Kalau tak pas nie, ada something wrong ngan otak korang.

Short Neurological Test

1- Find the C below.. Please do not use any cursor help.

Saturday, November 27, 2010

Takdir ALLAH

26Nov2010 ";})();ButtonMouseDown(this);'>blogger-emoticon.blogspot.comadalah hari yang xdpat sy lupakan seumur hidup sy...";})();ButtonMouseDown(this);'>";})();ButtonMouseDown(this);'>
da 2 kejadian yang berlaku hari itu... ALLAH nak beri sy dugaan dan cabaran dalam meniti arus kehidupan yang makin mencabar..

2kejadian ini merupakan salah sy sehingga membuatkan sy menitis air mata...
bila kita alpa dan xmelakukan kesalahan, kita akan terus hanyut dalam melakukan kesalahan tanpa kita sedari bahawa berapa banyak dosa yang telah kita lakukan...
YA ALLAH betapa daif nya ak ini...

sekiranya perkara seperti ini tidak berlaku mungkin sy tidak sedar ag akan kesalahan yang dibuat... sy akui kesilapan itu memang salah sy... mungkin ini adlah pengajran
untuk sy supaya berubah...
YA ALLAH terima kasih kerana menyedarkan ak dr melakukan perkara yang tidak baik...
betapa ak leka dan lali dalam mengikut ajaran MU...
YA ALLAH seseungguhnya ak sangat2 kejam, daif, sombong kerana tidak
mengikut ajaran MU..bantu dan bimbinglah ak untuk meneruskan kehidupan ini..
sesungguhnya Engkau adalah TUHAN ku dan ISLAM adalah AGAMA ku...

blogger-emoticon.blogspot.comeven perkara ini memalukan tapi ia memberi pengajaran untuk
sy tidak melakukannya lagi... [malu xterkira...]
blogger-emoticon.blogspot.com
harap kami diberi peluang untuk berubah dan menjadi yang lebih baik...
semoga ALLAH merestui hubungan kami...
AMIN....


P/S : Aku ingin sedar. Aku ingin berubah. Ya, berubah kepada yang lebih baik. Aku rindu untuk menjadi seorang yang sentiasa ingat kepada yang maha pencipta. Aku harap niat aku ni Allah permudahkan dan usaha aku untuk menjadi seorang yang lebih baik akan diberkati dan ditolong Allah. Segalanya kena bermula dengan solat.
Jika tak lengkap solat seseorang tu, tak teguhlah agama yang ada padanya.

Tuesday, November 23, 2010

Siapa yang paling kamo cintai.. ?


WANITA : Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI : Kamu!!!
WANITA : Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI : (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti). Kamu, tulang rusukku!

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat Allah menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...
Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi bosan.
Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah.

Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!". LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat. LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah.

"Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".
Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit dihatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.
LELAKI : Apa khabar?
WANITA : Baik... kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI : Belum.
WANITA : Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal..."
Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan...

Renungan BerSama


Kepada yg masih SINGLE...
Cinta ibarat kupu2. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tp, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tp cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan pd seseorang yg layak menerima.
Kepada yg ragu2 dgn PERNIKAHAN.. .
Cinta bukannya mencari seseorang yg "SEMPURNA", tetapi menemukan seseorang yg mampu menjadikan dirimu sempurna.


Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL...
Jgn katakan "AKU CINTA PADAMU!" bila kau tidak benar2 peduli. Jgn bicarakan soal perasaan bila itu tdk benar2 ada. Jgn kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main2 dgnnya. Jgn menatap ke dlm mata seseorang bila apa yg kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tdk berniat langsung "UNTUK MENERIMANYA" saat ia terjatuh.


Kepada yg PATAH HATI...
Sakit... patah hati... bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana kita mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yg boleh diambil sbg pengajaran dan hikmahnya.


Kepada yg BELUM PERNAH JATUH CINTA...
Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai tergolek sudah. Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jgn tak adil. Cubalah utk memahami. Bersedialah utk terluka dan menderita, tetapi jgn simpan semua rasa sakit jika itu yg benar2 dialami.


Kepada yg ingin MENGUASAI...
Hatimu patah melihat org yg kau cintai berbahagia dgn org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa org yg kau cintai ternyata tdk bahagia dgn mu.
Kepada yg takut MENGAKUI...
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dgn seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan dgn mu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila org yg kau cintai, langsung tdk mengetahui perasaanmu terhadapnya.
Kepada yg masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YG TLH PERGI...
Hal menyedihkan dlm hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau tlh mensia-siakan masa bertahun-tahun utk seseorang yg tdk layak. Kalau sekarang dia sudah tdk layak, 10 thn dr sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.
Cinta memang indah tp byk ranjau onak berduri didlmnye....Cintailah Allah maka Dia adalah sebaik-baik cinta dan pemberi cinta yang terbaik

Monday, November 22, 2010

happy besday annySh ;)



Happy Besday to my dear friends, Annysh...

~annysh berkata dalam hati :giler gempak...ak pon nak jadi cm heroin ni gak..
ganas tue...hahahha ~


Happy Sweet-20 yea...blogger-emoticon.blogspot.com

a give a song to u... sory xley nyanyi sekali kang hujan lak...hehehe

saeng-il chu-ka ham-ni-da
saeng-il chu-ka ham-ni-da

ji-gu-e-seo u-ju-e-seo
je-il sa-rang-ham-ni-da

kkot-ppo-da deo gop-kke
byeol-bo-da deo
bal-kke
sa-ja-bo-da yong-gam-ha-ge
hae-pi-beo-seu-de-i tu-yu (happy birthday to you)
happy birthday to you
saeng-il
chu-ka ham-ni-da
saeng-il
chu-ka ham-ni-da
kkot-tta-un
nae-chin-gu-ya
gul-go-git-kke sa-ra-yo saeng-il
chu-ka ham-ni-da
saeng-il
chu-ka ham-ni-da
ji-gu-e-seo
u-ju-e-seo
je-il sa-rang-ham-ni-da
kkot-ppo-da deo gop-kke

byeol-bo-da deo bal-kke
sa-ja-bo-da yong-gam-ha-ge
hae-pi-beol-seu-de-i tu-yu

happy birthday to you
saeng-il chu-ka ham-ni-da
saeng-il chu-ka ham-ni-da
kal-kka-teun nae-chin-gu-ya
pom-na-ge
sa-se-yo
beol-ga-teun nae-chin-gu-ya
tok-sso-myeo sa-ra-yo chu-ka
hae-yo
chu-ka hae-yo saeng-il chu-ka hae


Di saat nie, lahirnya seorang manusia yang diberi nama Anis Farhana Bt Nazari..
[maaf sy xtaw jam berapa kamu lahir... heheheh]
kelahiranya amat ditunggu2 oleh kedua owg tuanya kerana kelahiran anak sulung mereka..


"SELAMAT HARI LAHIR SAHABAT KU..
SEMOGA PA Y DIMPIKAN AKN TERCAPAI, SEMOGA PANJANG UMUQ & MURAH REZEKI.."



~ me wif annysh <3>

"The rain may be falling hard outside,
But your smile makes it all alright.
I'm so glad that you're my friend.
I know our friendship will never end."



p/s: thnx alot 4 forgive me what happen be4 n im glad that u want be my fren again..
i know im wrong.. people make mistake so do i..
im happy be fren wif u n u always stand by my side when i had prob..
if there u need, jz text me/ call me ok... i will help u as i could..

Saturday, November 20, 2010

Playfull Kiss

Playfull Kiss -Let Me Kiss You

Romangul

eonjebuteo yeonneunji neoreul bon sunganbuteo
1bun1chomada niga jakku saenggangna
neoneun mueolhaneunji.. jigeum eodiinneunji Ooh baby

irijeori boado igeotjeogeot dajyeodo
niga jakku mame deureo michilgeo gatae..
ireon naemameul aneunji.. ireon nae gamjeongeun aneunji

haruharu neoman barabomyeo hangsang gidaryeo bollae
ojik neo hanaman algo saranghae julge
saranghagiedo akkaun siganinde
neo eobsin amugeotdo hagi sirheunde

maeilmaeil achimmada nunman tteumyeon bogo sipeunde
ije neo eobsineun harurado salsu eomneunde
saranghanda geu hanmadi deutgo sipeunde
maeil saranghae.. neoman saranghae uriduri

Ooh baby..
hoksi niga naekkeoran geureon sangsangmaneuro
harujongil dugeungeoryeo michilgeo gatae
neoegero dallyeoga.. soljikhage gobaekhalgeoya

haruharu neoman barabomyeo hangsang gidaryeo bollae
ojik neo hanaman algo saranghae julge
saranghagiedo akkaun siganinde
neo eobsin amugeotdo hagi sirheunde

maeilmaeil achimmada nunman tteumyeon bogo sipeunde
ije neo eobsineun harurado salsu eomneunde
saranghanda geu hanmadi deutgo sipeunde
maeil saranghae.. neoman saranghae uriduri

malmuni makhyeo.. sumi chaolla(chaolla)
tteollineun naeson kkok jabeun ni dusone
nunmuri nalgeot gata.. jigeum naege gobaekhangeoni

naman hangsang jikyeojugo barabwa jullae
neo ttaemune nunmullamyeon kkok ana jullae
geutorok ganjeolhi wonhadeon sunganine
amuri saenggakhaedo mitgijil anha

maeilmaeil nae yeopeseo naman bomyeo jikyeobwa jullae
chinguro jinaegin neoreul neomu saranghanikka
saranghan geu hanmadi jigeum haejullae
maeil saranghae.. naman saranghae.. kiseuhae jullae..

Hangul

언제부터 였는지 너를 본 순간부터
1분1초마다 니가 자꾸 생각나
너는 무얼하는지.. 지금 어디있는지 Ooh baby

이리저리 보아도 이것저것 다져도
니가 자꾸 맘에 들어 미칠거 같애..
이런 내맘을 아는지.. 이런 내 감정은 아는지

하루하루 너만 바라보며 항상 기다려 볼래
오직 너 하나만 알고 사랑해 줄게
사랑하기에도 아까운 시간인데
너 없인 아무것도 하기 싫은데

매일매일 아침마다 눈만 뜨면 보고 싶은데
이제 너 없이는 하루라도 살수 없는데
사랑한다 그 한마디 듣고 싶은데
매일 사랑해.. 너만 사랑해 우리둘이

Ooh baby..
혹시 니가 내꺼란 그런 상상만으로
하루종일 두근거려 미칠거 같애
너에게로 달려가.. 솔직하게 고백할거야

하루하루 너만 바라보며 항상 기다려 볼래
오직 너 하나만 알고 사랑해 줄게
사랑하기에도 아까운 시간인데
너 없인 아무것도 하기 싫은데

매일매일 아침마다 눈만 뜨면 보고 싶은데
이제 너 없이는 하루라도 살수 없는데
사랑한다 그 한마디 듣고 싶은데
매일 사랑해.. 너만 사랑해 우리둘이

말문이 막혀.. 숨이 차올라(차올라)
떨리는 내손 꼭 잡은 니 두손에
눈물이 날것 같아.. 지금 내게 고백한거니

나만 항상 지켜주고 바라봐 줄래
너 때문에 눈물나면 꼭 안아 줄래
그토록 간절히 원하던 순간이네
아무리 생각해도 믿기질 않아

매일매일 내 옆에서 나만 보며 지켜봐 줄래
친구로 지내긴 너를 너무 사랑하니까
사랑한 그 한마디 지금 해줄래
매일 사랑해.. 나만 사랑해.. 키스해 줄래..

cr:romanization.wordpress.com+xiaolink.wp

Translation

When did this begin, I guess the moment I first saw you
Every 1 minute 1 second, you keep coming onto mind
What are you doing.. Where are you now

Ooh baby

I see this I see that
I do this I do that
You keep coming into my heart, I seemed to have gone crazy..
You do know why my heart is like this.. You do know why I’m feeling like this

Day by day I look at you only and waits for you always
Until now you’re the only one I know and I will love only you
It’s a valuable moment even when I’m loving you
If there is no you, I do not want to do anything at all

Every single day when I open my eyes in the morning, I want to see you
In my present days now, I cannot live if there is no you
I want to hear that one sentence “I love you” though
Every day, I love you..Only you, I love only you, Just the two of us

Ooh baby..

Probably just by imagination, thoughts like ‘You are mine’
Can make my heart pound whole day long
I seemed to have gone crazy
I will run towards you..and confess honestly

Day by day I look at you only and waits for you always
Until now you’re the only one I know and I will love only you
It’s a valuable moment even when I’m loving you
If there is no you, I do not want to do anything at all

Every single day when I open my eyes in the morning, I want to see you
In my present days now, I cannot live if there is no you
I want to hear that one sentence “I love you” though
Every day, I love you..Only you, I love only you, Just the two of us

Struck for words.. Out of breath (out of breath)
Your two hands that is grabbing tightly of my shaking hand
I’m crying already.. Are you gonna confess to me now

Keep watching and guarding me always
If I cry because of you, you must hug me in you tightly
That’s the moment I sincerely wish for
No matter how I think, I won’t be able to believe

Every single day, guard by my side and look upon me only
Because I love you too much, you who treats me as a friend only
Will you say that one sentence that you love me now
Every day, I love you.. You love me only..

Shall we kiss?

*******************************************************************


Playfull Kiss - One More Time

내가 몰랐었나봐
nae-ga mol-ra-sseot-na-bwa
是你不懂
I think I didn't know

너를 몰랐었나봐
neo-reul mol-ra-sseot-na-bwa
还是我不懂
I think I didn't know you

이렇게도 가까이에 있는데
i-reo-ke-do ga-kka-i-e it-neun-de
我们离得这么近
That you are this near to me

정말 소중한 것은 사라져간 후에야
jeong-mal so-jung-han geo-seun sa-ra-jyeo-gan hu-e-ya
莫非要等到珍贵的东西消失以后
It had to be after a really precious thing disappears to know

알 수 있는가봐 지금의 너처럼
al su it-neun-ga-bwa ji-geu-mui neo-cheo-reom
现在才会懂得
Just like the you now

미안해 니가 흘린 눈물 알지 못해
mi-an-hae ni-ga heul-rin nun-mul al-ji mot-hae
对不起 不知道你为什么有泪水
I'm sorry, I couldn't know your trickling tears

미안해 이제서야 니 앞에 와서
mi-an-hae i-je-seo-ya ni a-pe wa-seo
对不起 现在我来到你面前
I'm sorry, I will come before you now

One More Time One More Time

다시 한번 내곁으로 와 줄 수 없겠니
da-si han-beon nae-gyeo-teu-ro wa jul su op-get-ni
你能再一次回来我身边么
Can't you come to my side again once more

언제나 너만을 사랑해
eon-je-na neo-ma-neul sa-rang-hae
无论什么时候 我只爱你
Always Always I love you only

늦은 이 후회만큼 널 사랑할게
neu-jeun i hu-hoe-man-teum neol sa-rang-hal-ge
虽然后悔晚了 我只爱你
This regret had to come so late for me to love you more now

바보같은 내가 널 맘에 없는 말들로
ba-bo-ga-teun nae-ga neol ma-me op-neun mal-deul-ro
讨厌傻瓜一样的我 不懂你内心
The foolish me had to say You don't exist in my heart

그렇게 많이 아프게 했나봐
geu-reo-ke ma-ni a-peu-ge haet-na-bwa
看起来很疼的样子
My words must have hurt you so much

네가 아니였다면 몰랐을 행복인데
ne-ga a-ni-yeot-da-myeon mol-ra-sseul haeng-bo-kin-de
如果不是你 我不懂得幸福
Had you not exist, I wouldn't have known Happiness

이제야 알았어 니가 사랑이란 걸
i-je-ya a-ra-sseo ni-ga sa-rang-i-ran geol
现在我懂了 就是爱你
But now I do, the thing called Love is you

고마워 소중한 사랑을 가르쳐줘
go-ma-wo so-jung-han sa-rang-eul ga-reu-chyeo-jwo
谢谢 教会我珍贵的爱情
Thank you, for teaching me precious love

고마워 이젠 내가 더 사랑할게
go-ma-wo i-jen nae-ga deo sa-rang-hal-ge
谢谢 现在我会更加爱你
Thank you, I will love more now

One More Time One More Time

다시 한번 내곁으로 와 줄 수 없겠니
da-si han-beon nae-gyeo-teu-ro wa jul su op-get-ni
你能再一次回来我身边么
Can't you come to my side again once more

언제나 너만을 사랑해
eon-je-na neo-ma-neul sa-rang-hae
无论什么时候 我只爱你
Always Always I love you only

늦은 이 후회만큼 더 사랑할게
neu-jeun i hu-hoe-man-teum deo sa-rang-hal-ge
虽然后悔晚了 我只爱你
This regret had to come so late for me to love you more now

One More Time One More Time

사랑해 널 사랑해
sa-rang-hae neol sa-rang-hae
爱你 我爱你
I love you, I love you,

이런 날을 다시 받아 줄 수 없겠니
i-reon na-reul da-si ba-da jul su op-get-ni
可以再一次接受这样的日子吗
Can't you accept a person like Me again

언제나 내게 준 그 사랑
eon-je-na nae-ge jun geu sa-rang
无论什么时候 你给的爱
Your love given to me always

내가 다 갚을 수 있게 허락해줘
nae-ga da ga-peul su it-ge heo-ra-kae-jwo
我都会补偿给你 请允许我
I will reciprocate it all Please allow me

내 손을 잡아줘
nae so-neul ja-ba-jwo
请抓住我的手
Please hold on to...my hands...


cr:kpopjpoplyric.blog+xiaolink.wp


**********************************************************************

Playfull Kiss - SHould I Confess


Romangul

oneuldo meonghani haneulman boda
ne eolgureul gamanhi geuryeo bwasseo
ne ipsul ne nundongjakkaji
da sarangseureowo oneulttara deo

ije ijeoyaji aereul sseobwado
ijen an bwayaji dajimhaebwado
naegen ojik neoppuniya
dareun sarameun andwae
ireon nae mameul ije arajullae

saranghandago malhalkka
maeil neoman baraboneun nae mameul alkka
naegen neo hanaman isseojumyeon
amugeotdo nan ije wonhaji anha
nae gyeoteman isseo jullae

neoege dallyeoga bolkka
ijen ne maeumeul algo sipeo
nan geugeo hanamyeon dwae

nega eomneun haruneun sangsanghal sudo eobseo
ireon nae mameul badajullae

hamkkehaetdeon nareul gieokhaebwado
jinan chueokdeureul doesaegyeobwado
naegen neo hanappuniya dareun sarangeun sirheo
neoman gidarineun nal anajullae

saranghandago malhalkka
maeil neoman baraboneun nae mameul alkka
naegen neo hanaman isseojumyeon
amugeotdo nan ije wonhaji anha
hangsang nae gyeoteul jikyeojullae

chagaun ne pyojeongdo
ne maltudo sanggwaneobseo
nege gobaekhallae
saranghae

neol saranghae
sesang geu nuguboda neoreul deo saranghae
naegen i sarangman heorakhamyeon
amugeotdo nan ije baraji anha
neo hanamyeon chungbunhande

neoege yonggi naebolkka
ijen ne maeumeul algo sipeo
nan deo baral ge eobseo

neo eobsineun harudo saragal suga eobseo
ojik han saram neol saranghae

Hangul

오늘도 멍하니 하늘만 보다
네 얼굴을 가만히 그려 봤어
네 입술 네 눈동자까지
다 사랑스러워 오늘따라 더

이제 잊어야지 애를 써봐도
이젠 안 봐야지 다짐해봐도
내겐 오직 너뿐이야
다른 사람은 안돼
이런 내 맘을 이제 알아줄래

사랑한다고 말할까
매일 너만 바라보는 내 맘을 알까
내겐 너 하나만 있어주면
아무것도 난 이제 원하지 않아
내 곁에만 있어 줄래

너에게 달려가 볼까
이젠 네 마음을 알고 싶어
난 그거 하나면 돼

네가 없는 하루는 상상할 수도 없어
이런 내 맘을 받아줄래

함께했던 날을 기억해봐도
지난 추억들을 되새겨봐도
내겐 너 하나뿐이야 다른 사랑은 싫어
너만 기다리는 날 안아줄래

사랑한다고 말할까
매일 너만 바라보는 내 맘을 알까
내겐 너 하나만 있어주면
아무것도 난 이제 원하지 않아
항상 내 곁을 지켜줄래

차가운 네 표정도
네 말투도 상관없어
네게 고백할래
사랑해

널 사랑해
세상 그 누구보다 너를 더 사랑해
내겐 이 사랑만 허락하면
아무것도 난 이제 바라지 않아
너 하나면 충분한데

너에게 용기 내볼까
이젠 네 마음을 알고 싶어
난 더 바랄 게 없어

너 없이는 하루도 살아갈 수가 없어
오직 한 사람 널 사랑해

cr:romanization.wp+xiaolink.wp