Followers

Tuesday, September 28, 2010

IndahNya KeMaaFan

Setiap manusia itu tidak lari dari melakukan kesilapan dan kesalahan. Sukarnya seseorang untuk memaafkan saudaranya lantas terus menghina saudaranya itu atas kesilapan dan kesalahan yang dilakukan. Apakah penghinaan atau kemaafan yang terbaik buat seseorang yang melakukan kesilapan??


Firman Allah SWT:
“Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah sesuatu puak (dari kaum lelaki) mencemuh dan merendah-rendahkan puak lelaki yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah pula sesuatu puak dari kaum perempuan mencemuh dan merendah-rendahkan puak perempuan yang lain, (kerana) harus puak yang dicemuhkan itu lebih baik daripada mereka dan janganlah setengah kamu menyatakan keaiban setengahnya yang lain dan janganlah pula kamu panggil-memanggil antara satu dengan yang lain dengan gelaran yang buruk.


(Larangan-larangan yang tersebut menyebabkan orang yang melakukannya menjadi fasik, maka) amatlah buruknya sebutan nama fasik (kepada seseorang) sesudah dia beriman dan (ingatlah), sesiapa yang tidak bertaubat (daripada perbuatan fasiknya) maka merekalah orang-orang yang zalim.”
(Surah Al-Hujurat:11)

Rasulullah SAW bersabda:
“Sesiapa yang menghina seseorang kerana dosa yang pernah dilakukannya, maka ia tidak akan mati sebelum melakukan dosa tersebut.”
(HR. Tirmizi)

“Orang yang tidak suka menghormati orang lain, adalah orang yang tidak terhormat. Orang yang dihinakan itu belum tentu dia akan hina atau tidak, tetapi perbuatan menghinakan orang itu sudah menjadi bukti atas kehinaan diri kita sendiri.”
(Hamka)


“Sesiapa yang menutup keaiban seseorang Islam Allah menutup keaibannya di dunia dan di akhirat”.
(HR. Muslim, Ahmad dan Abu Daud)


“Bukanlah seorang beriman itu seorang yang suka mengecam, suka melaknat, suka mengeluarkan kata buruk dan kesat”.
(HR. Bukhari dan Ahmad)


Firman Allah SWT:
“Iaitu orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah, dan orang-orang yang menahan kemarahannya, dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang lain. Dan (ingatlah), Allah mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik.”
(Surah Ali-Imran:134)

Kemaafan adalah dendam terindah buat saudaramu yang melakukan kesilapan. Tidak ada manusia yang sempurna dan maksum sehingga tiada satu kesalahan pun yang dilakukannya terhadap saudaranya melainkan ‘Nabi Muhammad SAW.

Tiada manusia yang sempurna melainkan saling menasihati antara satu sama lain bagi memperbetulkan kesilapan dan memperbaiki diri menjadi insan yang lebih baik.


“Tidaklah dapat kita mengenal orang melainkan pada tiga keadaan, iaitu tidak dapat diketahui orang pemaaf melainkan ketika dia marah, tidak dapat diketahui orang yang berani kecuali ketika dia berjuang dan tidak dapat dikenal seorang sahabat melainkan ketika kita dalam kesusahan.”
(Luqman Al-Hakim)


Mulailah kemaafan itu dari diri kita sendiri dengan memafkan kesalahan yang pernah dilakukan oleh saudara kita.

Firman Allah SWT:
“Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak ingin bahwa Allah mengampunimu?”
(Surah an-Nur : 21)

“Maafkanlah semua orang sebelum anda tidur setiap malam bagi mencuci hati dan mencerdaskan minda”
~ Pesanan dari Dato’ Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah

JAGALAH HATI PASANGAN ANDA

PASANGAN adalah ‘sahabat’ kita yang paling rapat dan setia. Tak kira waktu suka, duka,

pasangan kita pasti akan sentiasa berada di sisi.

Tapi seringkali kita menganggap pasangan sebagai orang terakhir yang perlu dijaga hatinya

kerana mereka pasti akan menerima kita seadanya.

Ada yang mengambil mudah dari segi percakapan dan tidak menghormati pasangan sebagai mana mereka menghormati orang lain.


Dari segi penampilan pula, ramai yang mengambil kesempatan dengan tidak menjaga diri atau paras rupa kerana mereka tahu hakikatnya mereka sudah mempunyai pasangan yang akan menerima mereka walau apa pun yang terjadi.

Kalau ada yang beranggapan begitu pastikan anda ubah tanggapan tersebut kerana pasangan kitalah orang yang paling perlu dijaga dan hormati. Kita juga perlu tampil menarik untuk pasangan dan bukan untuk orang lain.

Penulis berminat untuk berkongsi satu ungkapan daripada tokoh motivasi tersohor negara, Dato’ Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah, ujarnya; “Jika mahu diri disayangi, beri kasih sayang kepada orang dahulu”. Maksud lain yang dapat penulis simpulkan di sini ialah, jika kita mahu dihargai pasangan, maka kita harus memberikan yang terbaik kepada mereka barulah kita akan mendapat kebaikan yang sama juga.

Sesuai dengan topik kita cantik luaran dan dalaman, antara perkara yang perlu diberi perhatian ialah berhemah apabila berbicara, tampil dengan rupa yang menarik dan bersih serta menjaga hati pasangan dengan baik.

Bagi yang mahu berubah namun tidak tahu caranya, panduan di bawah mungkin boleh membantu.



Pertama: Paling penting dalam perhubungan ialah komunikasi yang baik.

Seringkali kita mengabaikan komunikasi yang baik dengan pasangan. Kata ganti nama diri seperti aku dan kau digunakan dalam perbualan harian, padahal lebih molek jika panggilan seperti ‘sayang’ atau ‘abang’ digunakan kerana itu boleh memupuk kemesraan.


Seperti persahabatan, pasangan yang baik perlu komunikasi yang jujur. Perlu bersedia untuk memberi pandangan, nasihat menasihati bila keadaan memerlukan. Jika salah seorang ingin meluahkan masalah, seorang lain perlu mendengar dengan baik.

Jangan pula cuba masuk campur dalam urusan pekerjaan dan keluarga jika tidak diminta. Jika ada yang berkecil hati, pastikan disuarakan dengan baik untuk mengelakkan salah faham yang lebih buruk.


Kedua: Anda dikehendaki menjadi pendengar yang setia. Bila pasangan anda dilanda masalah sebagai contoh di tempat kerja, bersedialah untuk menjadi pendengar dan jangan sesekali mengadili pasangan anda itu walaupun sebenarnya anda tahu bahawa dia yang punca masalah itu.

Apa yang perlu ialah dengar dan beri nasihat secara umum sahaja.


Ketiga: Memastikan bahawa anda tidak bertepuk sebelah tangan. Maknanya bukan anda sahaja yang menganggap pasangan anda itu perlu dihormati, malah dia juga perlu menghormati anda.

Jika ada sahabat lain yang mengutuk pasangan anda di belakangnya, andalah orangnya yang penuh yakin untuk menjadi pembela pasangan anda itu.

Tetapi jika memang pasangan anda melakukan kesalahan, terus-teranglah bahawa anda tidak selesa dia melakukan begitu, pilih perkataan yang sesuai untuk menegur dan tegurlah dengan berhati-hati

agar tidak mengecilkan hatinya.


Seringkali kita mendengar rakan kita mengomel tentang bentuk tubuhnya yang semakin

berisi dari hari ke hari.

Perkara yang amat lazim terjadi kepada wanita itu seperti lumrah terutama selepas melahirkan anak.

Memang ia amat merisaukan namun apa yang penting selain kerisauan itu ialah tindakan segera yang perlu diambil bagi menangani masalah tersebut.


Keempat: Laburlah sedikit wang untuk penampilan anda, tak kira sama ada untuk menguruskan badan, mencantikkan kulit, berbaju baru dan sebagainya semuanya ada harga yang perlu dibayar.

Namun percayalah ia adalah satu pelaburan yang baik demi perhubungan anda. Tapi tidak kira sama ada anda lelaki atau perempuan perlulah sama-sama mengambil berat tentang penampilan anda.



Kebersihan harus dijaga dan perlu amalkan disiplin diri. Pilihlah pakaian yang kemas dan pastikan anda melakukannya ikhlas untuk pasangan anda.

Jangan bila hendak ke kenduri atau berhari raya baru hendak bergaya. Sepatutnya bergayalah di rumah kerana ada mata dan perasaan yang lebih penting untuk dijaga.

Thursday, September 23, 2010

korea : YOU'RE BEAUTIFUL



im happy cz now im crazy wif korean movie... :)
hehehe.. ni lah salah satu cara tuk melepaskan stress...huhuh
1st tym tengok terus jadi gila korea terus la... :)
pa2 pon ia berbaloi cz bila tgk cita nie feeling habis la..heheheh
tgk dr hari sabtu smp selasa la.. [18/9/2010 - 21/9/2010]




then rasa fall in luv ngan 2nd hero, jung yong hwa tpi dalam cita tue dya
berlakon sebagai kyung shin w00..
he really sweet, tgk sekali pon ley cair ooo... suka sgt2 watak shin woo dalam
"YOU'RE BEAUTIFUL"..
ngan drama nie la wt nama " jung yong hwa" meningkat naik.. apa2 pon jung yong hwa adalah penyanyi bg group C.N.BLUE merangkap ketua kump, pemain gitar..



GROUP MEMBER OF A.N.JELL

dari belakang sebelah kiri : lee h0ng ki as jeremy, jung y0ng hwa as kyung shin w00
dari depan sebelah kiri : kwang tae kyung, park shin hye as go mi nam


heroin tuk drama YOU'RE BEAUTIFUL : park Shin hye

~dya sangat2 comey dalam drama nie..~



my fav hero :) jung Y0ng hWa
~ like tis pix ~


like tis pix too
muka y0ng hWa nmPk natuRal


____________________________________________

nie antra lagu2 y sy suka dalam drama nie but suma lagu pon suka sampaikn ringtone
hnset pon ltk lagu OST YOU'RE BEAUTIFUL... :)


A.N.JELL - Promise (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

Lyrics Lirik Lagu A.N.JELL - Promise (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

I will promise you

두눈엔 너만 담고 살아갈께
du nun en neo man dam go sar a gar kke
(From now on, I promise to live with my two eyes filled with only you)

I will promise you

두 팔은 널 안고 살아갈께
du ppar eun neor an go sar a gar kke
(From now on, I promise to live with my two arms holding you)

아침에 눈떠 잠든 순간까지 너하나만 그릴께
a chim e nun ddeo jam deun sun gan kka ji neo ha na man geu rir kke
(In the morning when you wake up to the moment you fall asleep, I promise to picture only you)

사랑해 이 말 잊지마
sa rang hae i mar it ji man
(Don’t forget these words I love you)

I love you forever

더운 여름날엔 그늘이 되줄께
deo un yeo reum nar en geu neur i dwe jur kke
(In the hot summer days, I promise to become your shade)

비오는 날에는 우산이 되줄께
bi o neun nar e neun u san i dwe jur kke
(In rainy days, I promise to become your umbrella)

걷다가 지칠 때엔 작은 의자도 되줄께
geod da ga ji chir ddae en jak eun dwe ja do dwe jur kke
(In times when you walk while you feel tired, I promise to become your little chair)

웃을땐 니 기쁨 두배가 되게 함께 웃을께
usseur ddaen ni ki ppeum du bae ga dwe ge ham kke usseur kke
(In times of laughter, I promise to laugh with you so your joy will become doubled)

눈물 흘릴땐 수건이 되 널 닦아줄께
nun mur heur rir ddaen su geon i dwe neor dakk a jur kke
(In times when your tears fall, I promise to become your towel to wipe your tears)

I will promise you

두눈엔 너만 담고 살아갈께
du nun en neo man dam go sar a gar kke
(From now on, I promise to live with my two eyes filled with only you)

I will promise you

두 팔은 널 안고 살아갈께
du ppar eun neor an go sar a gar kke
(From now on, I promise to live with my two arms holding you)

아침에 눈떠 잠든 순간까지 너하나만 그릴께
a chim e nun ddeo jam deun sun gan kka ji neo ha na man geu rir kke
(In the morning when you wake up to the moment you fall asleep, I promise to picture only you)

사랑해 이 말 잊지마
sa rang hae i mar it ji man
lyricsalls.blogspot.com
(Don’t forget these words I love you)

I love you forever

우리 사이는 마치 Coffee & Donut 같지
u ri sa i neun ma chi coffee and donut kat ji

내게 기쁨을 전해준 너는 나의 Special Chip
nae ge gi ppeum eur jeon hae jun neo neun na ye special chip

하루하루가 Energy 부족하다면 Emergency
ha ru ha ru ka energy bu jok ha da myeon emergency

내게 생명이 불어줄 달콤한 그대의 향기
nae ge saeng myeong i bur eo jur dar kkeom han geu dae ye hyang gi

매일 하나 하나 꼭 숨겨놓은 나의 사랑을
mae ir ha na ha na ggok sum gyeo no heun na ye sa rang eur

함께 하는 a 모두 보여줄꺼야
ham kke ha neun a mo du bo yeo jur kkeo ya

I will promise you 어디에 있던 너만 기억할께
i will promise you eo di e it deon neo man gi eor har kke

I will promise you 뭘 해도 너만을 기억할께
i will promise you mweor hae do neo man eur gi eok har kke

영원히 너를 새길 이 가슴만 품고 살아 갈꺼야
yeong weon hi neo reur sae gir i ga seum man ppum go sar a gar kkeo ya

사랑해 이 말 기억해 I love you forever
sa rang hae i mar gi eok hae i love you forever

사랑한다는데 무슨 말이 필요해
sa rang han da neun de mu seun mar i ppir yo hae

쾅쾅 거리는 왼쪽 가슴으로 대답할께
gwang gwang geo ri neun wen jjok ga seum eu ro dae dap har kke

One step Two step Three and Four

니 곁에 천천히 다가갈께
ni gyeotte cheon cheon hi da ga gar kke

이별이란 말 따원 입에 담지 못 해
i byeor i ran mar dda weon ibe dam ji mot hae

I take your love my dear

I'll promise you Just do it Girl


A.N.JELL - Still / As Ever 여전히 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

Lyrics Lirik Lagu A.N.JELL - Still / As Ever 여전히 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

사랑은 아닐거라고 절대로 아닐거라고
sa rang eun a nir geo ra go jeor dae ro a nir geo ra go
Love is not like that. Love is absolutely not like that.

매번 속여왔지만 내 맘은 자꾸 너를 부르고
mae beon sok yeo wat ji man nae mameun ja kku neo reur bu reu go
Although I am deceived every time, my heart sometimes calls you.

한 걸음 도망쳐보고 한 걸음 밀어내봐도
han geor eum do mang chyeo bo go han geor eum mir eo nae bwa do
Want to run away, just one step, seems like it’s pushing me away one step

그럴수록 넌 내 안에 커져가고 있어
geu reor su rok neon nae an e keo jyeo ga go isseo
Even if it’s like that, you’re growing in my heart.

그만큼 사랑하나 봐 그만큼 기다리나 봐
geu mar kkeum sa rang ha na bwa geu man kkeum gi da ri na bwa
This should be called LOVE. This should be called WAITING.

그토록 아프게 해도 내 맘을 널 떠날 수 없나 봐
geu tto rok a ppeu ge hae do nae mam eur neor deo nar su eob na bwa
Even if I get hurt, I still can’t let go of you.

사랑은 하나 인가 봐 내 맘은 변치않나 봐
sa rang eun ha na in ga bwa nae mameun byeon chi an na bwa
It seems like LOVE. It seems like my heart beat doesn’t change.

널 향해 지켜온 사랑 이제는 다 말 할 수 있다고
neor hyang hae ji kkyeo on sa rang i je neun da mar har su it da go
I’ll keep all my love for you. At this moment, I can say it out loud.

따뜻한 너의 눈빛이 따뜻한 너의 사랑이
dda ddeut han neo ye nun bichi dda ddeut han neo ye sa rang i
Your warm eyes, your warm LOVE

달아날수록 내 안에 커져가고 있어
dar a nar su rok nae an e kkeo jyeo ga go isseo
Flying away further, but you’re still growing in my heart.

그만큼 사랑하나 봐 그만큼 기다리나 봐
geu man kkeum sa rang ha na bwa geu man kkeum gi da ri na bwa
This should be called LOVE. This should be called WAITING.

그토록 아프게 해도 내 맘을 널 떠날 수 없나 봐
geu tto rok a ppeu ge hae do nae mam eur neor deo nar su eob na bwa
Even if I get hurt, I still can’t let go of you.
lyricsalls.blogspot.com

사랑은 하나 인가 봐 내 맘은 변치않나 봐
sa rang eun ha na in ga bwa nae mameun byeon chi an na bwa
It seems like LOVE, it seems like my heart beat doesnt change.

널 향해 지켜온 사랑 이제는 다 말 할 수 있다고
neor hyang hae ji kkyeo on sa rang i je neun da mar har su it da go
Keep all my love for you, at this moment I can say it out loud.

널 사랑해
neor sa rang hae
I Love You

때로는 사랑이 혹은 눈물이 우릴 힘들게 해도
ddae ro neun sa rang i hokeun nun mur i u rir him deur ge hae do
Sometimes LOVE. Sometimes TEARS. We get exhausted.

사랑해 사랑해 네 곁에 너만 있으면 돼
sa rang hae sa rang hae ne gyeotte neo man isseu myeon dwae
I Love You. I Love You. If you’re by my side, that’s enough.

여전히 사랑하나 봐 여전히 기다리나 봐
yeo jeon hi sa rang ha na bwa yeo jeon hi gi da ri na bwa
It seems like I still love you. It seems like I’m still waiting for you.

머리를 속여보아도 가슴은 속일 수는없나 봐
meo ri reur sok yeo bo a do ka seum eun sok ir su neun eob na bwa
Even if the mind can be deceived, the heart cannot.

사랑은 하나 인가 봐 내 맘은 변치않나 봐
sa rang eun ha na in ga bwa nae mameun byeon chi an na bwa
It seems like LOVE. It seems like my heart beat doesn’t change.

널 향해 지켜온 사랑 이제는 다 말 할 수 있다고
neor hyang hae ji kkyeot on sa rang i je neun da mar har su it da go
I’ll keep all my love for you. At this moment, I can say it out loud.

널 사랑해
neor sa rang hae
I Love You


Park Shin Hye / A.N.JELL - Without Words 말도 없이 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

Lyrics Lirik Lagu Park Shin Hye / A.N.JELL - Without Words 말도 없이 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

하지말걸 그랬어 모른척 해버릴걸
안보이는 것처럼 볼수없는 것처럼
널 아예 보지말 걸 그랬나봐
도망칠 걸 그랬어 못들은척 그럴걸
듣지도 못하는 척 들을 수 없는 것처럼 아예네
사랑 듣지 않을 걸

말도없이 사랑을 알게 하고 말도 없이 사랑을 내게 주고
숨결 하나조차 널 담게 해놓고 이렇게 도망가니까
말도없이 사랑이 나를떠나 말도없이 사랑이 나를 버려
무슨 말을 할지 다문 입이 혼자서 놀란것 같아
말도 없이 와서

왜 이렇게 아픈지 왜 자꾸만 아픈지
널 볼수 없다는거 네가 없다는거 말고
모두 예전과 똑같은건데

말도없이 사랑을 알게 하고 말도없이 사랑을 내게주고
숨결 하나조차 널 담게 해놓고 이렇게 도망가니까
말도없이 사랑이 나를떠나 말동벗이 사랑이 나를버려
무슨말을 할지 다문입이 혼자서 놀란것 같아
말도없이 눈물이 흘러내려 말도없이 가슴이 무너져가

말도없는 사랑을 기다리고 말도없는 사랑을 아파하고
넋이 나가버려 바보가 되버려 하늘만 보고 우니까
말도없이 이별이 나를찾아 말도없이 이별이 내게와서
준비도 못하고 너를 보내야하는 내맘이 놀란것 같아
말도없이 와서

말도없이 왔다가 말도없이 떠나는
지나간 열병처럼 잠시 아프면 되나봐 자꾸 흉터만 남게되니까



mal do op shi sa rang u lal ge ha go
mal do op shi sa rang ul ne ge ju go
sum gyor ha na jo cha nor dam ge he no go
i ro ge do man ga ni ka

mal do op shi sa rang i na rul to na
mal do op shi sa rang i na rul bo ryo
mu sun ma rul hal ji da mun hi bi
hon ja so no lan go ga ta

mal do op shi wa so
we i rok he a pun ji
we ja ku man a pun ji
nol bol su op da nun go
ne ga op da nun go mal go
mo du
ye jon gwa tok ga tun gon de

mal do op shi sa rang ul al ge ha go
mal do op shi sa rang ul ne ge ju go
lyricsalls.blogspot.com
sum gyor ha na jo cha nor dam ge he no go
i ro ge do man ga ni ka

mal do op shi sa rang i na rul to na
mal do op shi sa rang i na rul bo ryo
mu sun mar ul hal ji da mun hi bi
hon ja so no lan go ga ta

mal do op shi nun mur i hu lo ne ryo
mal do op shi ga sum i mu no jo ga
mal do op nun sa rang ul gi da ri go
mal do op nun sa rang ul ha pa ha go
nok shi na ga bo ryo ba bo ga dwe bo ryo
ha nul man bo go hu ni ka

mal do op shi i byol i na rul cha ja
mal do op shi hi byol i ne ge wa so
jun bi do mot ha go no/l bo ne ya ha nun
ne mam i no lan got ga ta

mal do op shi wa so
mal do op shi wa da ga
mal do op shi to na nun
ji na ga nyol byong cho rom
jam shi a pu myon dwe na bwa
ja ku
hyung to man nam ge dwe ni ka



English Translate:

I shouldnt have done that,
I should have pretended not to know
like I didnt see it, like I couldnt see it
I shouldnt have looked at you in the first place

I should have run away,
I should have pretended I wasnt listening
like I didnt hear it, like I couldnt hear it
I shouldnt have heard your love in the first place

Without a word you made me know love
Without a word you gave me love
Because you took just a breath and ran away like this
Without a word love leaves me
lyricsalls.blogspot.com
Without a word love abandons me
Wondering what to say next, my lips were surprised
Because it came without a word.

Why does it hurt so much?
Why does it hurt continuously?
Except for the fact that I can’t see you anymore
And that you’re not here anymore
Otherwise it’s the same as before

Without a word you made me know love
Without a word you gave me love
Because you took just a breath and ran away like this
Without a word love leaves me
Without a word love abandons me
Wondering what to say next, my lips were surprised



Kim Dong Wook (김동욱) - My Heart's Calling 가슴이 욕해 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

Lyrics Lirik Lagu Kim Dong Wook (김동욱) - My Heart's Calling 가슴이 욕해 (OST You're Beautiful / He's Beautiful 미남이시네요)

조 금 더 웃 어 요
행 복 한 미 소 로
자 꾸 만 그 댈 찾 는
내 맘 달 래 도 록

조 금 더 웃 어 요
세 상 이 그 댈 질 투 하 도 록
자 꾸 만 그 댈 부 르 는 내 맘 이
욕 심 도 내 질 못 할 테 니

가 슴 이 욕 해 사 랑 한 단 말 조 차 못 하 니 까
눈 물 이 터 져 그 리 움 이 흐 르 고 흐 르 니 까
가 시 처 럼 목 에 걸 려 버 린 슬 픈 그 말 만
하 루 종 일 귓 가 에 맴 돌 고 만 있 죠

왜 하 필 그 대 죠
그 대 를 사 랑 하 게 됐 는 지
고 갤 저 어 도
아 니 라 고 해 도
이 미 그 댈 놓 질 못 하 네 요

가 슴 이 욕 해 사 랑 한 단 말 조 차 못 하 니 까
눈 물 이 터 져 그 리 움 이 흐 르 고 흐 르 니 까
가 시 처 럼 목 에 걸 려 버 린 슬 픈 그 말 만
하 루 종 일 귓 가 에 맴 돌 고 만 있 죠

사 랑 해 요 그 댈 사 랑 해 요 영 원 히
그 대 날 보 지 않 는 데 도

수 천 번 씩 그 댈 부 르 고 불 러 봐 도 모 르 죠
항 상 그 자 리 에 서 그 댈 기 다 려 도 모 르 죠
바 보 처 럼 그 저 바 라 보 는 못 난 사 랑 을
그 대 는 모 르 시 죠
아 무 리 불 러 도



Jagguman geudaereul chatneun
Naemam dallaedorok
Jogeum deo useoyo
Sesangi geudael jiltuhadorok
Jagguman geudael bureuneun naemami
Yoksimdo naeji motalteni

Gaseumi yokae
Saranghandan maljocha motanigga
Nunmuli teojyeo
Geuriumi heureugo heureunigga
Gasicheoreom moke geollyeobeorin seulpeun geu malman
Harujongil gwitgae maemdolgoman itjyo

Wae hapil geudaejyo
Geudaereul saranghage dwaetneunji
Gogael jeoeodo anirago haedo
lyricsalls.blogspot.com
Imi geudael notji motaneyo

Gaseumi yokae
Saranghandan maljocha motanigga
Nunmuli teojyeo
Geuriumi heureugo heureunigga
Gasicheoreom moke geollyeobeorin seulpeun geu malman
Harujongil gwitgae maemdolgoman itjyo

Saranghaeyo geudael saranghaeyo yeongwoni
Geudae nal boji anneundedo

Sucheonbeonssik geudael bureugo bulleobwado moreujyo
Hangsang geujarieseo geudael gidaryeodo moreujyo
Babocheoreom geujeo baraboneun motnan sarangeul
Geudaeneun moreusijyo amuri bulleodo



English Translation:

Smile more often
So that with your happy smile
I can calm my heart
From constantly loking for you

Smile more often
So that the world will be jealous of you
Then my heart, which is constantly calling for you
Wouldn’t turn greedy anymore

My heart is cursing because it can’t say I love you
Tears burst and my my yearning is flowing and flowing
The sad words that are stuck in my throat like a thorn
Is roaming around my ear all day

Why does it have to be you?
Why did I end up loving you?
Even if i am shaking my head
Even if I try to deny it
Now i cant let go of you

My heart is cursing because it can’t say I love you
Tears burst and my my yearning is flowing and flowing
The sad words that are stuck in my throat like a thorn
Is roaming around my ear all day

I love you, I love you forever
Even if you aren’t looking at me
You wouldn’t know even if I call you thousands of times
You wouldn’t know even if I wait at that same place
Like a fool i just look at you this folloish love
You dont know
No matter how much i call you


LYRIC (Song For A Fool) – Jung Yong Hwa version (finally! ^^)

nan ba bo ra so gu ron ga bwa
a pu ge he do gwen chan hun ga bwa
mot nan sa rang i ra no lyo de do
o jol su om nun ba bo ra so..

ne ga won he jal he jwot don gol
gu gom a nu ro heng bok het don gol
han bo ni ra do u so ju myon
gu mi so ro heng bok he..

gu nyo ga sa rang han sa ram op get da ji
i rok e gu nyo gyo te so i sul pu nya
jul su i so heng bok ha sa rang i ra
a mu got do ba ra ji an a..
on je dun so ne mi nyon da hul gu go se
on je dun bu lo ju myon du lil gu go se
pyon ham ob shi gu go se i so jul ge
gu nyo sa rang ha ni ka..

ne ga tek han sa ra mi ra so
a pum ka ji do heng bok het don gol
han bo ni ra do do ra bwa ju myon
nan gu go lo heng bok he..

gu nyo ga sa rang han sa ram op get da ji
i rok e gu nyo gyo te so i sul pu nya
jul su i so heng bok ha sa rang i ra
a mu got do ba ra ji an a..
on je dun so ne mi nyon da hul gu go se
on je dun bu lo ju myon du lil gu go se
pyon ham ob shi gu go se i so jul ge
gu nyo sa rang ha ni ka..

na de shin ji kyo jul sa ram ol te ka ji
jam si man gu nyo gyo te so i sul pu nya
ba ra bwa do heng bok han sa rang i ra
a mu got do pi lyo chi an a..

on je na gi de o su swil su it do rok
on je na ga tun mo su bu ro i sul ge
in sa do ob shi nal to na gan de do
gam sa ha myo bo nel ge..


eng version :

Maybe this is because I am a fool..
It is okay even when I get hurt..
Even when otherssay that is useless love..
It doesn’t matter because I wanted to..
I was nice to you because I wanted to..
I was happy for just tat if you smiled just once..
I’m happy just with your smile..
Until the day when her love will come..
I will just stay next to her like this..
Since it is a happy love for me just giving..
I don’t want anything else from her..
I’ll be there whenever you reach out..
I’ll be there whenever you call out..
Without a change I’ll be there..
Because I love you..
Because it was the love you chose..
Even the pain was happiness..
If you look back at least once..
Im happy just for that..
Until the day you meet..
The person to protect you instead of me..
For a while I will stay next to you..
Because it is a happy love just looking at you..

I don’t need anything else..
So that you can rest anytime..
I will remain the same for you..
Evev if you leave me without goodbye..
I’ll send you thankfully..
Because I am a fool..