Followers

Sunday, January 10, 2010

25 sifaT wanita y memeranGkap leLaki

1. Bentuk tubuh yang menarik. Susuk tubuh hebat sememangnya menjadi dambaan lelaki. Bagi wanita yang secara semulajadi mempunyai susuk tubuh persis model, peliharalah ia supaya kekal hingga bila-bila. Bagi mereka yang terlebih montok pula, lakukan sesuatu agar susuk tubuh kembali langsing. Lelaki suka golongan wanita yang berusaha untuk tampil cantik di hadapan mereka.

2. Selain bentuk tubuh, aset lain yang mampu menggegarkan hati lelaki ialah mata, punggung dan langkah yang kemas. Jangan pelik jika ada lelaki yang jatuh cinta kepada anda hanya kerana anda mempunyai jari yang runcing dan kuku yang bersih. Ini kerana selera setiap individu itu berbeza di antara satu sama lain.

3. Sentiasa tersenyum apabila berbicara. Cuma jangan keterlaluan kerana nanti si dia fikir anda 'tidak sihat' pula. Bagi mereka yang mempunyai pendidikan yang lebih tinggi daripada teman lelaki atau suami, jangan pula menunjuk-nunjuk kerana lelaki sangat gemarkan wanita yang merendah diri dan tahu menghormati orang lain.

4. Lemah lembut. Sifat ini cukup untuk mencairkan hati lelaki. Tapi awas, lelaki tidak suka wanita yang mengada-ngada atau menunjukkan sikap manja yang berlebihan.

5. Jujurlah dengan teman lelaki atau suami anda. Si dia pasti akan menghargai anda kerana lelaki sangat suka dengan wanita yang jujur atau tidak menipu.

6. Penampilan yang sederhana. Jangan keterlaluan apabila bersolek kerana kebanyakan lelaki sukakan wanita yang mempunyai kecantikan semulajadi. Paling penting, anda perlu tahu bahawa kecantikan itu sangat subjektif. Lakukan apa yang dia suka dan elakkan perkara yang tidak digemarinya.

7. Jangan perasan walaupun anda sememangnya mempunyai paras wajah yang cantik. Kalau ada orang lain yang memuji anda cantik, cukup dengan sekadar tersenyum. Si dia pasti bangga dengan sikapmu itu.

8. Bermanjalah dengan si dia apabila si dia memerlukan anda bersikap sedemikian. Selalunya apabila berada di dalam situasi yang romantik, lelaki juga suka bermanja atau dimanjakan. Ketika ini anda bolehlah menunjukkan kemahiran 'manja' yang anda miliki.

9. Bijak menyesuaikan diri di dalam apa jua situasi terutama apabila berada di hadapan khalayak ramai atau di majlis-majlis rasmi. Pasti si dia tersenyum bangga melihat personalitimu itu.

10. Jangan bercakap perkara yang remeh-temeh kepada si dia. Cakaplah perkara yang penting sahaja kerana perkara remeh-temeh yang anda sampaikan itu hanya akan membuatkan si dia bosan dengan sikapmu. Lebih membuatkan si dia menyampah jika anda suka bercerita tentang perkara yang melibatkan orang lain atau lebih tepat suka mengumpat.

11. Matang apabila bersama dengannya. Lelaki tidak gemar dengan wanita yang terlalu keanak-anakan. Apatah lagi kalau anda sememangnya sudah berusia.

12. Jangan sekali-kali membandingkan si dia dengan rakan lelaki yang lain. Perkara itu hanya akan membuatkannya marah atau lebih teruk, si dia tidak akan berasa selesa bila bersama dengan anda lagi.

13. Jadilah peneman si dia sama ada di waktu senang atau susah. Wanita sebegini selalunya akan menjadi sumber inspirasi atau kekuatannya apabila berhadapan dengan sesuatu masalah.

14. Jadilah pendengar yang setia. Jangan sekali-kali memotong percakapannya apabila si dia sedang bercakap. Lelaki tidak suka wanita yang terlalu banyak bercakap tetapi tidak tahu mendengar apabila orang lain berbicara.

15. Pandai membelai. Walaupun lelaki sinonim dengan sifat kasar, namun pada waktu tertentu mereka sangat suka apabila dibelai oleh insan yang paling dicintai.

16. Jangan terlalu suka meminta-minta, merengek atau mendesak-desak kepada lelaki. Lelaki tidak gemar wanita terlalu berkuasa di dalam sesebuah perhubungan. Jika anda sangat memerlukan sesuatu perkara, mintalah secara baik kerana lelaki selalunya mudah untuk bertolak-ansur dalam pelbagai perkara.

17. Sentiasa menunjukkan sikap prihatin terhadap teman lelaki atau suami. Apa salahnya sesekali anda menghubunginya untuk mengucapkan selamat pagi atau selamat makan tengahari kepadanya. Walaupun nampak kecil, tetapi apa yang anda lakukan memberikan impak yang cukup besar terhadap teman lelaki atau suami anda.

18. Belajar berdikari dan jangan terlalu bergantung harap pada si dia. Selalunya lelaki tidak suka melakukan perkara yang remeh kerana banyak lagi perkara lain yang lebih penting perlu mereka fikirkan. Apa salahnya anda pergi ke pasar atau membayar bil seorang diri.

19. Tunjukkan kepadanya bahawa anda mempunyai prinsip hidup yang jelas. Jangan sekali-kali membiarkan lelaki mempermainkan anda. Lelaki selalunya lebih menghormati golongan wanita yang sebegini.

20. Berterus-teranglah dengan teman lelaki atau suami anda. Jangan sekali-kali menyorokkan kebenaran daripada mereka walaupun sesetengah kebenaran itu sememangnya pahit untuk ditelan.

21. Berikan sedikit kebebasan kepada si dia. Adakalanya lelaki juga mahu menghabiskan masa mereka bersama teman-teman mereka yang lain. Kalau anda boleh melakukannya, pasti si dia tidak teragak-agak untuk terus bersama anda.

22. Belajar menghormatinya. Selain dirinya, anda juga perlu bijak menjaga hati ahli keluarga serta teman-teman rapatnya. Jika ahli keluarga serta teman-temannya menyukai anda, itu merupakan satu petanda bahawa perhubungan anda akan berkekalan sampai bila-bila.

23. Jangan tunjukkan diri anda seperti seorang individu yang terlalu sempurna. Anda perlu terima hakikat bahawa di dalam dunia ini tiada seorang pun yang sempurna. Lelaki juga selalunya suka kepada wanita yang berani mengakui kelemahan dan kesilapan diri. Itu menunjukkan wanita tersebut sangat realistik dengan apa sahaja yang dilakukannya.

24. Belajarlah memasak. Apa gunanya anda menjadi seorang wanita sekiranya anda tidak pandai memasak. Tidak perlu memasak masakan yang terlalu rumit, cukuplah jika si dia mampu menelan masakan anda. Apa yang penting anda menunjukkan minat untuk belajar memasak masakan kegemarannya. Pasti si dia berbangga dengan usaha anda itu.

25. Berpendidikan. Anda tidak semestinya perlu mempunyai segulung ijazah daripada mana-mana universiti. Tetapi tonjolkan sikap individu yang mempunyai etika serta sikap yang menyenangkan apabila anda bersama si dia. paling penting sentiasa bertindak rasional dan berfikiran positif apabila anda mengalami sebarang masalah.

Thursday, January 7, 2010

untuk gaDis....

1.Terlalu lama berdiri - merosakkan tulang. Urat - urat sekitar kaki menjadikembang. Liang vagina sentiasa basah.

2. Terlalu lama duduk - merosakkan lipatan daging. Akan mudah dihinggapi penyakit tua. Tubuh badan menjadi kendur.

3. Terlalu lama berjalan - merosakkan urat. Dalam pada itu haid akan menjadi tidak teratur dan tidak menentu masanya.

4. Terlalu lama melihat - merosakkan darah. Darah haid menjadi lebih kotor dari kebiasaannya.

5. Terlalu banyak tidur - merosakkan tenaga. Menjadi pemalas. Jauh jodoh.Selalu berangan-angan. Urat - urat disekitar rahim menjadi tidak kuat. Mudah dijangkiti kemandulan.

6. Terlalu riang/gembira - merosakkan usus. Mudah dijangkiti keputihan pada liang vagina.

7. Terlalu kerap marah - merosakkan hati. Cepat kelihatan tua.

8. Terlalu banyak berfikir - merosakkan limpa. Kulit muka cepat berkedut. Haid tidak menentu & dalam waktu tidur kerap mengalami sentakan kaki atau tangan. Kesihatan rahim sekitarnya mudah terjejas.

9. Terlalu banyak bersedih - merosakkan jantung.

10. Terlalu merana - merosakkan paru-paru.

11. Terlalu takut - merosakkan ginjal. Apabila fungsi ginjal terjejas, boleh mengakibatkan gejala kencing manis dan lemah jantung.

12. Terlalu kerap terkejut - merosakkan pundi hempedu. Gejala pening kepalakerap dialami. Haid menjadi tidak menentu dan pendarahan yang terkadang terlebih.

13. Terlalu banyak makan - merosakkan pencernaan. Mudah mengalami keletihan, malas dan selalu mengantuk. Liang vagina kurang bersih (semakin banyak 'ragam' lauk/makanan yang dimakan, semakin terjejas kesihatan dan kebersihan liang vagina)

14. Terlalu banyak minum minuman berais - merosakkan otot & lambung. Badan dan payudara menjadi lembik. Berat badan meningkat. Mudah diserang penyakit & tidak kelihatan awet muda

15. Terlalu banyak masa lapang - merosakkan fikiran. Kelapangan masa yangterlalu banyak menimbulkan berbagai khayalan dan menimbulkan berbagai penyakit jiwa, kecuali masa lapang diisi dgn aktiviti hidup yg positif .

Monday, January 4, 2010

kFc...oktoBer '09 -jan '10

hYe...
bwu smLm AK mencoret dlm bloGku ini..ri ny da ag..:)..
kali ini berlainan ckit.. tnTg kepC....:P lau sBt kePc da y bek n da y kuRang la...but almost sUma bek2 ajA la..:)

kiSah bermUla ak ley keJa kt kFc..da 1ari ny ak g wt discussion group ngan mber2 jMti ak La...then sbLm bLik kMi da la bli sometHng sbLm bLik.. tHen kami tnmPk(ak n kawan2 ppuanKu) baNer tuK jDi krew kePc..muLa Nya ak xder la BmnT sgt bUt jz sUka2 jer la...tyMe tu ak, nana n deQja jer la y mTk...last2 ak jer la y keja kt KePc tue smP skRNg..ehhehhe..

pdMulaNya agak susah la ak nk meniNgt suma menu2 kePc ny cz beruBh2 xmcm meNU kt maryBrown... 1st tym ak Kna dUk CSS/buzzer la..aGk penat la...but esok Nya ak dah dtkr ke casHier cz ak ckp ak da pnGlamN jdi casHier so autoMatiK ak dseRap ke cashier trus la.. buT ak mTk sabTu n Ahad jer la.. mama n aBah ak xBg ak amBik pas class tKt ak y Pnat la..tapi bTol gak r..penAt siOt...:)

sbB2 ak nk keJa kEpc ny mcm bNy gak La but y pnTg tyM tue ak mmG despErte xder dt la thT why AK keja...huhuh n 2Nd cz ak nk lUpa mslah2 ak...bUt mmg bIla ak keja ak ley lupa pa y berada dLm fkrRan...ak g keJa kul4 pTg - 12pmHari-ari sbtu then bLik maLam..peNatKn..so bLik trus tdw..aHad ak keja kul12nooN-8pm jer la..but ak bGn awl la aRi ahad tue cz nk siapKn repoRt n assiGnmNt ak r.. tue la ruTin ak stat ak keJa prtYme kt kePc... ari beSa ak duK druMah, pegi class xpon g umah seWa mber2 ak..tue jer la ruTin ak...

mmg ak ley lupa la mslH ak wt smNtra msa ak keJa dLu n tym tue ak mmG dah ok la ckt kN...
skrNg ny tahUn 2010 ny ak da aZam bwu la...t la ak tuLis dlm taJUk len...:)
ak mmG bek la nGan sUma sTaf2 kePc dr maNger n suma sTaf2...eVen ak daK bwu diaowng xpNah r mrh2 but tGur jerLa lau ak wt slh... cTu bNy la staf laKI dr ppuan... ley Kra r bper keRat jer sTaFF ppuan...ehheheh buT sUma tue jz kawan2 jer La...xder la y lBh2... cz ak xley nk snGkUt ngan mna2 owg kerana ak stIll syg n iNgt kT DYA...

ri ny nYer cTa, ari last aak keja fuLL tym...3/1/2010 kn...tym tue dah kul9lBh dah la... ak nk siap2 nk bLik r cz jadUal ak 12-10...huhuh tapi ak g lMbt..entH la rSa mLs lak nk msK awl...heheheh...bos besar kfc sowh ak buKa couNter ak la cz rmai csTmer kn..so ak Pn bKa la...
dlm duK amBik pesaNan csTmer Tue kn...ak duk ckp dlm aTi...bIla la cstmer nk krng ny...dah dkt 10Pmlbh Ny...lma2 ak pon nek beBai la cz ak ckP kt manager ak ak nk Blik dah kn..dya ckP dYa bacKup ak...huhuhuh.. tHen ak rsa keJa ak Jdi lmBt lak..ak Mula mls dah r...mmg tYm tue ak Rsa Mcm nk g puNch card n Trus bLah Blik jer...but ak tgk rmai Gila cstmer kt coUnter ak... so xJdi la...lma2 ak Tgk kt couNter ak..hampir jam11... tapi tym Tue ak JNJi nk Jmpa mber laMa ak kt kepc pas aK bLik keJa...ak geram gak r ak mtk elOk2 bLik awL xBg lak..huhu
mmg tYm tue anGin ak xbek dah la..mmg 1St tym la ak jdi benGng sgt2 n geram Gila la...
ak xsnYum pa2 dah kt cstMer y mtk orDer ak..jz amBik pesANan n buat jer...huhhuhu
owg kta pa wt keJa xiKhlas dah la...mmg taHap beBai ak tNGi dah la..smP manger y swoh ak BUka coUnter ak Tue ckp pa2 ak wt xdgr je..huhu..

mmg ak geram kt dYa la..ishhhhhhhhh..sgt2 la...1st tym la ak biarKn kemarHan kuasai ak.. lGpon ak mmg ssH nk mrh owg melaiNKn adk2 ak r...huhuhu..then pas punch card ak reLax n mKn twister jup..ak dah ok la.,.. stYle ak mrh juP jer la BUt Kna BiarKn mooD bek ak dtNg Blik la..pleZZ la..jGn la dtg tgur ak tyM ak bad mOOd sLp2 mmg kNa BLik la...huhhu..
let me cOld dowN be4 taLk wif me...:).. barAn kah ak...? ehhehe
xder kot..jz jGn bg ak HLnG sbr jer la...tUe stYle ak la...:P

Saturday, January 2, 2010

taHun baRu 2010

alhAmduliLah smp sekarang ak dpanJangKn uMur & dberi pelUaNg unTuk menikmati pa y da skrng di duNia.. skrNg daH maSuk awAl muHaram n taHun bawU 2010.. insyAllah taHUn bwu ny ak aKn pertiNgkatKan pa y kuRang.. no moRe plaY2 on stDy...

wow...uMur poN maKin menINgkaT dow...huuhuh...taHun nY dah 20an...huhuh.. xrsA poN mCm 20...hahaha... terasa stIll tenAgers ag..:P.. memanDangKan uMur maKIn menInGkat so peraNgai n pemIkiran kNa la menInGkat seiriNg nGan nGan uMur kn... :P

insyallah, ak aKn cuBa yanG tbaIk tuK caPai pa Y aK nak kN..now dah msK sem4..huhuh....tnGGl ag setHun tuK aK absKn diPloMa kej k0mPuter Ny... trGEt ak , insYallah lau diZin ALLAH ak nk smBNg deGree lak lau CGPA ak cKp sYaraT.. lau xkesaMpaIan ak Nk mTk keJa NGan keraJaAN smNtra boLey.. aBah ak keJa kasTam noW, so xsLhKn ak nk mcuBa mTk Kn,,,:)

rSa2 ak hoPe suMa keNgkaWan ak xder la bskP mCm dLu..hoPe 2010 ny diowang Ny leBih maTang dlm pa y dioawg wt..AMIN..ak pOn sMa..

buaT renunGan

Pesanan Nabi S.A.W. buat wanita .


1) Dunia ini ialah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita (isteri) yang solehah. (Riwayat Muslim).

2) Mana-mana perempuan yang memakai bau-bauan kemudian ia keluar melintasi kaum lelaki ajnabi, agar mereka mencium bau harumnya maka ia adalah perempuan zina,dan tiap-tiap mata yang memandang itu adalah zina. (Riwayat Ahmad, Thabarani dan Hakim)

3) Dikahwini wanita itu kerana empat perkara: kerana hartanya, kerana keturunannya, kerana kecantikannya dan kerana agamanya, maka carilah yang kuat beragama nescaya kamu beruntung.

4) Wanita apabila ia sembahyang lima waktu, puasa sebulan Ramadhan, memelihara kehormatan serta taat pada suami, maka masuklah mana-mana pintu syurga yang ia kehendaki. (Riwayat dari Ahmad Ibnu Hibban, Thabarani, Anas bin Malik).

5) Perempuan yang melabuhkan pakaian dalam keadaaan berhias bukan untuk suaminya dan muhrimnya adalah seumpama gelap gelita di hari kiamat, tiada nur baginya. (Riwayat Tarmizi)

6) Apabila lari seorang wanita dari rumah suaminya, tidak diterima sembahyangnya, sehingga ia kembali dan menghulurkan tangan kepada suaminya (meminta maaf). (Riwayat dari Hassan).

7) Wanita yang taat pada suami, semua burung-burung di udara, ikan diair, malaikat di langit, matahari dan bulan semuanya beristigfar baginya selama ia masih taat pada suaminya dan diredainya (serta menjaga sembahyang dan puasanya).

8) Dari Muaz bin Jabal bersabda Rasululllah SAW: Mana-mana wanita yang berdiri di atas kakinya membakar roti untuk suaminya hingga muka dan tangannya kepanasan oleh api, maka diharamkan muka dan tangannya dari bakaran api neraka.

9) Tiap-tiap wanita yang menolong suaminya di dalam urusan agama, maka Allah memasukkanya dalam syurga lebih dahulu dari suaminya (sepuluh ribu tahun) kerana dia memuliakan suaminya di dunia maka mendapat pakaian dan bau-bauan syurga untuk turun ke mahligai suaminya dan mengadapnya.

10) Ya Fatimah, jika seorang wanita meminyakkan rambut suaminya dan janggutnya dan memotong kumisnya dan mengerat kukunya, diberi minum Allah akan dia sungai syurga, diiringi Allah baginya sakaratul maut dan akan didapati kuburnya menjadi sebuah taman dari taman-taman syurga serta dicatatkan Allah baginya kelepasan dari neraka dan selamatlah ia melintasi titian Siratul-mustaqim.

11) Mana-mana wanita yang berkata kepada suaminya "tidak pernah aku dapat dari engkau satu kebajikan pun". Maka Allah akan hapuskan amalannya selama 70 tahun, walaupun ia berpuasa siang hari dan beribadah pada malamnya.

12) Apabila wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya, Allah mencatatkan baginya setiap hari seribu kebajikan dan menghapus baginya seribu kejahatan.

13) Apabila wanita mulai sakit untuk bersalin, Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah (perang sabil).


14) Apabila wanita melahirkan anak keluarlah dosa-dosa darinya seperti keadaan ibunya melahirkannya.