Followers

Friday, December 31, 2010

aina-amir.com

aina-amir.com adalah blog sy sendiri..
dimana someone[my dear] telah membeli domain untuk sy memulakan penulisan...
walaubagimanapon, blog dengan nama sy sendiri itu telah expired domain..


tidak mengapa cz sy akan strt pratikal & mungkin tiada masa untuk menjenguk ke blog sy itu..
sy perasaan juga kenapa la xdk pon masuk emel2 owg y view ke dalam blog sy.. selalunya bny pulak emel y masuk tpi sejak 16/12/2010 dah tamat rupanya domain tue...

sebelum nie My Dear ada bg thu yang blog sy akan tamat pada hari lahirnya...
disebabkan sibuk menguruskan portfilio maka sy pon terlupa untuk menjenguknya...
t bila2 sy senang, sy mtk la MY Dear bukakan balik blog sy itu.. bkn pa fulus kurang satu hal + masa cuti nie xdk mood pulak nak menulis...blogger-emoticon.blogspot.com






nasib ada juga blogspot nie..boley juga sy menulis disini cz ianya free....hehhe
thnx blogspot.. btw tis my private blog...
semua luahan hati,perasaan,jiwa semua diluahkn disini....

Thursday, December 30, 2010

Bila Lelaki Kehilangan Tulang Rusuk [my fav entry]

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang
rusukku.


Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur,
Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang
rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi
merasakan sakit di hatinya...


Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk
sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan
masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi
membosankan.


Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan
cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai
menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA
lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak
cintakan saya lagi!!!".


LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga
berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang
rusukku!!!"


Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.


LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang
telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air
mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad
untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi
Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".


Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha
mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi
sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.


Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.


Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana
banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah
dinding pembatas.


LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan
kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu
nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."


Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang
korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan
kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah
kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia
patahkan.

*
Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai.
Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang
dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah
terlambat...*


*Kerana itu, **jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh
hati.**.. Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata
yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai? Kira merasakan akan *
*menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar
risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.*

*Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan
akibat yang akan diterima?? *

Dugaan / Petunjuk


Pada satu hari ak digerakkan oleh hati aku untuk pergi ke satu tempat yg dalam khayalanku ia amat indah. Saat aku melangkah keluar hujan lebat menimpa diriku sehingga basah kuyup diriku di buatnya. Ak kembali ke rumah, menyalin pakaian dan cuba pergi ke tempat itu kembali. Tapi kali ini aku lebih bersedia ak ditemani payung yg akan melindungi ak dari basah dek hujan, namun usaha aku nyata gagal. Ak tetap basah. Ak kembali mencuba, tetapi kali ini dengan ditemani oleh baju hujan dan kasut getah yang secara teorinya ak sepatutnya tidak akan di basahi oleh hujan lagi. Namun teori ternyata cuma satu kesimpulan awal berdasarkan logik akal manusia.. Dengan kuasa Allah, ak masih lagi lenjun dibasahi hujan.

Ak duduk sebentar, ak terfikir. Kalau hujan dah turun dengan lebatnya dan tiada tanda-tanda pun yang menjadi bukti bahawa hujan ini akan reda, kenapa ak harus lawan takdir Allah, ada eloknya kalau ak menjerang air masak, membancuh secangkir air sirap bandung suam dan menikmatinya sambil melihat keindahan alam ciptaan Allah yang makin berseri dengan tisisan-tisisan hujan yang mengacakan alam ini. Tanpa ragu-ragu, ak pun mengambil cerek air elektrik dan memenuhinya, lalu menutup litar elektrik agar arus akan terus mengalir sehingga air mendidih. Namun sekali hatiku terpanggil untuk meneruskan apa yang ak belum ak selesaikan sebentar tadi.

Ak didatangi dengan buah fikiran yang membuat kesimpulan bahawa hujan ini merupakan dugaan oleh Allah kepadaku, kerana Allah itu maha adil, Allah tidak akan memberi kenikmatan pada seseorng muslim tanpa berusaha. Ak berubah fikiran, ak kembali kepada pendirianku tadi. “Aku ini pantang kalah,” kali ini ak mesti meredahinya walaupun aku akan basah kuyup. Ak bergerak dgn hanya ditemani hati yang kering dan badan yang aku selalu dimontivasikan agar sentiasa perkasa untuk melakukan semua perkara. Ak meredahi hujan ribut yg melanda, ak memaksa badanku untuk bergerak ke hadapan dan akhirnya, ak sampai ke tempat yang diwawarkan indah tersebut.

Namun kekecewaan melanda diriku. Tempat yang indah itu rupanya sudah rosak dek hujan lebat yg masih lagi belum berhenti ini. Ak pulang ke rumahku dengan perasaan hampa, kecewa kerana apa yang terngiang-ngiang dalam kotak fikiran ak tidak sama dengan gambaran sebenar tempat itu. Ketika pulang ak teringat akan air yang ak jerang tadi. Ak mempercepatkan langkah ak, ak ingin segera pulang dan menikmati air sirap bandung suam seperti dalam khayalan ak sebelum ini. Apabila tapak kakiku melangkah masuk ke rumah, ak segera ke dapur dan sekali lagi hatiku hancur apabila ak melihat rupa-rupanya bekalan elektrik rumah ak telah terputus oleh petir yg barangkali tersasar lalu memanah ke kawasan yg berdekat dengan rumahku.

Dan seterusnya menyebabkan pergerakan arus elektrik dalam rumahku terputus. Ak terpaksa mengulangi pergerakan yang sama lagi sekali semata2 untuk menikmati kenikmatan yang Allah bagi sejak awal-awal lagi tadi. Sementara menunggu air itu mendidih, ak terjeling ke luar jendela dan mendapati, hujan sudah pun berhenti. Kekecewaan diriku semakin menjadi, sekali lagi rancanganku tidak mencapai matlamat yang sepatutnya. Ak duduk di krusi kesayanganku, ak mengenang kembali apa yang telah ak lalui tadi. Ak mendapat satu kesimpulan, rupa-rupanya kegagalan ak meredah hujan tadi merupakan petunjuk oleh Allah kerana dia ingin memberi ak satu lagi nikmat yang jauh lebih baik dari yang ak kejar. Allah itu maha adil, dia lebih mengetahui dari kita namun dia akan memberi kita pilihan walaupun dia sudah mengetahui pilihan kita, agar kita sedar bahawasanya kita sudah salah memilih.

Teori yang sama seperti apabila kita mengajar anak kita, kadang-kadang kita kena biarkan mereka membuat kesalahan agar kita boleh menegur dia yang dia sudah membuat kesalahan. Bunyi air yang sudah mendidih mengejutku dari terus berkhayal. Ak membuat air sirap bandungku, ak mengidupkan radio untuk menemani diriku menikmati air ini, selepas sebuah lagu tamat didendangkan, ak diberi informasi oleh pengulas radio mengenai ramalan kaji cuaca pada hari besok, Ternyata Allah memberi peluang kedua buat ku. Mengikut ramalan kaji cuaca, hari esok hujan lebat dijangka turun lagi seperti hari ini. Ak tersenyum lalu merangka sebuah rancangan yg lebih baik berbanding hari ini, kejadian hari ini menjadi satu batu loncatan untukku keluar dari takuk yang lama ke daratan yang jauh lagi mencabar. Namun masih samakah nikmat hari ini dan besoknya. Allah yang maha mengetahui. Allahuakbar.

Wednesday, December 29, 2010

Juara Piala AFF Suzuki


~skuad harimau malaysia~




di facebook ramai yang


mengucapkan TAHNIAH buaSKUAD MALAYSIA..Syabas kpd Pasukan Malaysia krn berjaya

menjuarai Piala AFF Suzuki bt kali yg pertama..

Sesungguhnya skuad kali ini betul2 mantap & persefahaman dlm usaha meletakkan kembali pasukan kita di

landasan yg telah lama kita tidak kecapi nikmat kejayaan di pentas antaranbangsa..Malaysia sekrg adalah pasukan

terbaik di rantau Asean..Tarikh 29/12/10 jam 0953pm waktu malaysia akn dikenang sbg permulaan kebangkitan

Skuad Negara..Malaysia boleh!!!


Tuesday, December 28, 2010

azam untuk tahun 2011 & tahun 1432 M : part 1



azam tahun nie 2010,rasa2 mcm dh terlaksana jeer....hohohoh
rasa2 la...
skrng sy akan mulakan kehidupan,azam,semangat yang bawu untuk tahun 1432 M...
moga2 terlaksana lah azam bawu ini.... AMIN...











nak pkir pa yea azam bawu tahun depan...
xtually since masuk awal muharam dah ada azam baru but nampak gaYanya perlu tambah ag la jawabnya... so kalo ada penambahan kena usaha
tuk lakukannya kan...tol x..? :)






loading.... to LIST FOR 2011...






loading....











LIST FOR 2011 :

1. menjadi pekerja yang berdedikasi [datang kerja ikut time, xdk ponteng2, wt apa y disuruh]..gaji yang diperolehi disimpan..

2. menjadi anak,kakak, muslim yang taat pada agamanya.. ikut apa yang disuruh & tinggal pa yang dilarang....

3. menjadi seowng y rajin n buangkan skp pemalas anda... ;)

4. mengekalkan berat badan tidak melebihi 50kg untuk mendapat keseimbangan badan....
not to overweight if not im will be obes..
~hanya gambar semata-mata..~ sy mahu dari kurus ke berisi ckit..that all...


5. tidak mahu "down" sellu..ubah sikap menjadi seorng yang ceria, happy
[walaupun ada masalah], aktif & lain2 skp posotif ;)

6. boley mengawal emosi diri sendiri bila berdepan dengan masalah.
boley menyelesaikan masalah secara matang & waras

7. korea..korea..korea...

8. ubah penampilan sedikit..be more feminim... [agak boley x..hahahah]

9. handbag + baju + shawl/tudung + kasut = baru... [bukan keutamaan but kalo boley nak lak]

10. menjadi sowng berjimat...membeli yg keperluan... jgn membazir...
[haiz... agak2 list no9 perlu x ea... ;(]





sampai disini dulu senarai azam 2011 sy...jika ada ia akan bersambung ke PART 2 pulak... ;)

Monday, December 27, 2010

Untuk bakal teman hidupku

Untuk bakal teman hidupku, bacalah...

Bakal teman hidupku,

Aku diamanahkan kepada kamu,

Daripada bapaku sebagai wali,

Kepada kamu sebagai isterii.

Bakal teman hidupku,

Maafkan aku jika tak seperti yang kamu mahu,

Maafkan juga segala tingkah laku ku,

Kerana...

Aku juga manusia biasa seperti kamu.

Bakal teman hidupku,

Ku pinta pada mu,

Bimbinglah aku,

Ke jalan yang satu,

Jalan yang lurus walau jauh beribu batu.

Bakal teman hidupku,

Maafkan segala cacat celaku,

Maafkan terkasarnya bahasaku,

Maafkan segala salah silapku.

Bakal teman hidupku,

Hanya satu yang ku pinta darimu,

Jagalah aku,

Sayangilah aku,

Dan...

Jujurlah padaku.

Saturday, December 25, 2010

Bukan Semua Yang Kita Nak, Kita Dapat... ( Muhasabah )

Kita hajat. Kita usaha. Tapi kadang-kadang ada benda kita tak dapat capai. Ada sebabnya. Dan Allah mengetahui segala Dalam dunia ni, bukan semua benda yang kita hajatkan kita akan capai. Banyak perkara, dalam pelbagai situasi, kita tidak mendapat apa yang kita hajati. Walaupun kadangkala telah berusaha bersungguh-sungguh, walaupun kadangkala telah bermati-matian memikirkan strategi. Tetap tidak berjaya kita mendapatkannya.

Hakikatnya itulah lumrah.

Persoalannya, bagaimanakah kita merasionalkan diri kita dalam menerimanya?

Kita tidak tahu

Pertama sekali, kita perlu melihat kembali betapa hakikatnya kita tidak mengetahui apakah pilihan yang baik atau pilihan yang buruk pada kita.

Tetapi Allah mengetahui.

“Telah diwajibkan kepada kamu berperang, padahal (perang)itu tidak menyenangkan bagimu. Tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah itu Maha Mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui apa-apa” Surah Al-Baqarah 216.

Boleh jadi apa yang kita hajatkan, apa yang kita mahu, bakal memberikan keburukan kepada kita. Apabila tidak mendapat apa yang kita hajatkan, boleh jadi hakikatnya kita sedang diselamatkan oleh Allah SWT atas keburukan yang bakal kita hadapi.

Perkara ini tersimpan di dalam HIKMAH.

Dan hikmah tidak semestinya kita ketahui pada masa ianya terjadi.

“Allah itu Maha Mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui apa-apa”

Belum bersedia

Ada kemungkinan juga, kita belum bersedia atas apa yang kita hajati itu. Kemungkinan apa yang kita hajati itu datangnya ia bersama tanggungjawab yang besar. Contohnya, hajat hendak berkahwin, tetapi Allah tidak izinkan pada waktu yang kita hajati. Ada kemungkinan Allah tidak izin itu kerana kita belum bersedia untuk memikul tanggungjawab itu.

Begitulah juga dengan kejayaan-kejayaan dalam kehidupan.

Biasanya, kejayaan akan datang bersama tanggungjawab.

Kemungkinan besar, Allah tidak mengizinkan kita mencapai kejayaan itu, kerana diri kita masih tidak mampu memikul tanggungjawab yang hadir bersamanya.

Dosa

Kadangkala, hajat kita tidak tercapai adalah kerana kita ada perkara yang belum selesai dengan Allah SWT. Maka Allah tidak memenuhi hajat kita kerananya.

Sebab yang hendak memberikan segala perkara terjadi adalah Allah SWT. Dan Dia berkuasa untuk tidak membenarkannya.

Berusaha untuk positif dengan Allah

Allah Maha Mengetahui. Dia tahu kita siapa. Dia yang paling kenal kita. Dia yang paling mencintai kita. Justeru sekiranya ada perkara-perkara yang kita rasakan buruk menimpa kita, sepatutnya kita perlu kembali memuhasabah diri.

Mengapakah kita tidak dapat apa yang kita hajati? Jangan sekadar memandang secara teknikal. Ada kemungkinan lain selain hal teknikal yang menyebabkan hajat kita itu tidak tercapai, usaha kita itu tidak berhasil.

Dan sepatutnya, perkara ini kita patut pandang pada sudut kasih sayang Allah.

Ada kemungkinan Allah hendak menyelamatkan kita dari sesuatu yang kita tidak tahu, sebab itu Dia menghalang dari hajat kita tercapai. Ada kemungkinan kita masih belum mampu, lantas Allah tahan dahulu kita dari mendapat apa yang kita hajati, agar kita tidak terkapai-kapai di kemudian hari. Ada kemungkinan Allah hendak mendidik kita, agar lebih dekat denganNya, sebab itu kerana dosa kita Dia tidak membenarkan kita mendapat apa yang kita hajati.

Allah itu Maha Penyayang.

Jika kita tidak mendapat apa yang kita hajati pun, itu adalah sebahagian dari kasih sayangNya.

“Sesungguhnya apa-apa yang akan Aku lakukan terhadap hambaKu adalah mengikut sangkaan hambaKu terhadap-Ku…”(Hadith Riwayat Imam Ahmad, Bukhari, Muslim dan lain-lain)

Memang dalam hidup, bukan semua benda kita nak, kita dapat

Dan sentiasalah memahami bahawa di dalam kehidupan, bukan semua perkara yang kita hajati akan berjaya kita capai.

Jangan kecewa apabila tidak mendapat apa yang dihajatkan. Pandang dari sudut yang positif. Fikir jauh ke hadapan. Jika kita manusia yang punya keterikatan dengan Allah SWT, maka kita akan berlapang dada, bersangka baik dengan aturan-aturanNya kepada kita.

Sekiranya kita mampu memahami perkara ini, lumrah ini, hakikat ini, insyaAllah jiwa itu akan tidak terbeban. Hal ini kerana, kita sentiasa positif.

Positif, sentiasa membuahkan positif yang lain, InsyaAllah.

http://ms.langitilahi.com/

credit to http://www.facebook.com/note.php?note_id=112337185503022

Wednesday, December 22, 2010

ss501






SS501 (pronounced as Double-S 501 or Deo Beul E Seu Oh Gong Il (더블에스오공일) in Korean) is a popular South Korean boy band under Entertainment, also known as DSP Entertainment. The name of the band is a combination of letters and numbers that have special meaning. The first “S” stands for “Super” "Star" . The second “S” is an abbreviation for "Singer". The combination of 5, 0, and 1 symbolizes "five members united as one forever"


Members

Kim Hyun Joong

  • Korean:김현중 Chinese: 金賢重
  • SS501 Leader
  • Nickname: dog or cow
  • Birthday: 1986/06/06
  • Zodiac: Gemini
  • Seoul origin
  • Height: 183cm
  • Weight:63kg
  • Blood type:B
  • Education: Kyonggi University, Department of electronic digital music
  • Family member : Parents, Elder brother
  • Hobbies : swimming, workout, basketball, football
  • Talents : guitar, paino
  • idol : Lee Hyori
  • dream girl : straightforward, like friend
  • own body part that like most : eyes
  • motto : You can only live once
  • In 2008 starred in MBC variety show, “We got married”; 2009 Korean Drama Boys Over Flowers (South Korean version of “Meteor Garden”), which of Yoon Ji-Hoo

Career

Kim debuted as the leader of SS501 in 2005. In addition to their musical activities, SS501 participated in two reality shows — Thank You For Waking Us Up (2005) and Thank You For Raising Us(2006) — that profiled the group’s life together. They also appeared in MNet’s Idol World in 2007, which showed SS501 doing various missions in Japan.

He joined the cast of MBC variety reality show We Got Married on May 11, 2008, with Hwang Bo, who is 6 years his senior. They achieved high popularity acting as a newlywed couple. Due to his appearance on We Got Married, he was cast in the Korean version of Hana Yori Dango as one of the members of the famous F4. Known as the “Lettuce Couple”, Kim and Hwang Bo went on to win MBC’s Best Couple Award. The couple made their official exit from We Got Married on December 14, 2008 due to scheduling conflicts presented by Boys Over Flowers.

In the hit drama series, Boys Over Flowers, he plays Yoon Ji Hoo. The series was a huge media and ratings sensation in Korea during its run from January to March 2009, garnering a huge amount of popularity for the entertainer.

Along with his bandmates, Kim is preparing SS501′s new Korean album, for which each member will be doing a solo. Their Asia Concert Tour began in mid-August 2009.

Filmography

Awards






Heo Young Saeng

  • Korean: 허영생, Chinese:許永生
  • SS501 Prince
  • Nickname : Otter
  • Birthday: 1986/11/03
  • Zodiac: Scorpio
  • Gochang gun Jeollabuk origin (born in Guangzhou City, Gyeonggi-do)
  • Height 178cm
  • Weight 63kg
  • Blood Type: O Type
  • Family member : Parents
  • Hobbies: Online game, listening to music, self-portrait (photos)
  • Talents: Piano, voice intimation
  • idol : Song Hye-gyo
  • First Love: Middle school with a girl three years older than him
  • ideal girl: cute, considerate, intelligence
  • motto: I need to overcome all the difficulty to keep go on

Career

Heo Young Saeng was a trainee under SM Entertainment, making him close with members of TVXQ and Super Junior. He later joined DSP Entertainment and debut as a member of SS501 on 8 June 2005.

Young Saeng hosted SS501′s Youngstreet (SBS, 2006) with fellow member Park JungMin from 1 May 2006. He had to part with the program in Aug’06 due to some problems on his vocal cords which requires surgery and time to recover.

In 2008, due to 2 members’ busy schedules, Jung Min performing in a Korean production of the musical “Grease” and Hyun Joong filming drama “Boys Over Flowers“, SS501′s album which was originally due for release in late 2008, was to be pushed back to July 2009.

Instead, a sub unit of SS501 was formed, with Heo Young Saeng as the leader of this sub unit. Other two members in this unit are Kim Kyu Jong and Kim Hyung Joon. This unit group was initially named “Triple S” but they changed it back to “SS501″, reason being that they are 5 members always as 1. The unit group released a special project album “U R Man” (released on November 25, 2008).

Young Saeng composed and wrote his solo song, ‘사랑인거죠 (Is it Love?)’ which is also included in the special project album. This song is written while SS501 were having activities in Japan in 2007. He is the first member to have both composed and wrote lyrics for a song.

Finishing their promotional activities for “U R Man”, they continued their activities to promote “내 머리가 나빠서 (Because I am stupid)”, a song they sang for the OST of “Boys Before Flowers”. This song is very well-received due to the success of the drama. They won the “Song of the month (Feb)” award with this song at the 32nd Cyworld Digital Music Awards (28 Mar 09) with about 110,000 downloads for BGM at www.cyworld.com.

Solo

  • Hajimete Miru Sora Datta (はじめて見る空だった) (‘Kokoro’ August 2007)
  • Is It Love? (사랑인거죠) (‘U R Man’ November 2008)
  • Memories without a name (이름없는 기억) (SS501 Solo Collection June 2009)
  • My Baby You
  • Go wipe your tears(눈물을 지워가)- Friend, Our Legend Drama OST

Radio Show

  • SBS SS501′s Youngstreet (May ~ Aug 2008)



Kim Kyu Jong

  • Korean: 김규종, Chinese:金奎鐘
  • SS501 Center
  • Nickname: Center
  • Birthdate: 1987/2/24
  • Zodiac: Pisces
  • Blood type: A type
  • Height / Weight: 181 cm / 65kg
  • Education: All Beijing Normal University affiliated High School (graduate) Baiji University of the Arts Department of Music (studying in)
  • Family member: Parents, little sister
  • Hobbies: listening to music, reading, basketball
  • Talents: Magic
  • idols: Wu Shijing
  • ideal girl: someone like idols Wu Shijing, warm hearted
  • Motto: No regrets, I would like to challenge all!

Career

Kim Kyu Jong debuted as a member of SS501 on 06 June 2005.

Kim Kyu Jong took over the role of DJ from Heo Young Saeng for SBS radio program ‘SS501′s Youngstreet’ on 21 Aug 2006 as Young Saeng had to undergo a throat surgery and require time to recover. He hosted this program with his fellow member Park Jung Min.

Kim Kyu Jong started his acting career with a role in Mnet hip-hop music drama “Break” (11 May 06) showcasing his acting skills and dance skills at the same time while playing the role of a b-boy.

In 2008, due to 2 members’ busy schedules, Jung Min performing in a Korean production of the musical “Grease” and Hyun Joong filming drama “Boys Over Flowers”, SS501′s album which was originally due for release in late 2008, was to be pushed back to July 2009.

Instead, a sub unit of SS501 was formed with Heo Young Saeng, Kim Kyu Jong and Kim Hyung Joon. This unit group was initially named “Triple S” but they changed it back to “SS501″, reason being that they are 5 members always as 1. The unit group released a special project album “U R Man” (released on November 25, 2008).

Finishing their promotional activities for “U R Man”, they continued their activities to promote “내 머리가 나빠서 (Because I am stupid)”, a song they sang for the OST of “Boys Before Flowers”. This song is very well-received due to the success of the drama. They won the “Song of the month (Feb)” award with this song at the 32nd Cyworld Digital Music Awards (28 Mar 09) with about 110,000 downloads for BGM at www.cyworld.com.

Kim Kyu Jong joined as one of the regular host for MBC Every1 “God Of Cookery Expedition” since 21 Nov 08.

Solo

  • Hikari (光) (‘Kokoro’ August 2007)
  • Never Let You Go (‘U R Man’ November 2008)
  • Wuss Up (SS501 Solo Collection June 2009)

Drama

  • Break (Mnet, 2006)

Variety Show

  • God of Cookery Expedition (MBC Every1, 21 Nov 2008 to 01 May 2009)

Radio Show

  • SBS SS501′s Youngstreet (21 Aug 2006)




Park Jung Min

  • Korean name: 박정민, Chinese: 朴政玟
  • SS501 SEXY CHAIRMA
  • Nickname: Horse
  • Birhday: 1987/04/03
  • Zodiac: Aries
  • Seoul origin
  • Height: 185cm
  • Weight: 66kg
  • Blood Type: O Type
  • Education: Dongguk University, Normal University affiliated high school, Kyonggi University, Department acting
  • Family member: Parents, elder sister
  • Hobbies: listening to soft music
  • Talents : Tap dance
  • idol: Gao Ying
  • ideal girl: with long hair
  • always saying: some English expression like “Oh! my goodness”
  • motto: always living with thankful heart

Solo

  • HERE (‘Kokoro’ August 2007)
  • If You Cannot feat. Jisun (SS501 Solo Collection 2009)

TV Shows

Elephant (Episode 85)

Musical






Kim Hyung Joon

  • Korean name: 김형준, Chinese: 金亨俊
  • SS501 baby
  • Position: Main vocal, Rap
  • Nickname: dinosaur or rabbit
  • Birthday : 1987/08/03
  • Zodiac: Leo
  • Seoul origin
  • Height: 181cm
  • Weight: 66kg
  • Blood Type: O Type
  • Family member: Parents, little brother (Kim Ki Bum @ U-Kiss)
  • Education : Dongguk University Teacher’s College High School (Middle school of it), Kyonggi University (still attending)
  • Hobbies: basketball, listening to music, online game
  • Talents: fanciful constellation of talents
  • idol: BoA
  • ideal girl: Feminine, hard-working
  • motto: no matter what I encounter, I won’t give up

Solo

  • Impossible Goodbye (Sayonara Ga Dekinai) (‘Kokoro’ August 2007)
  • I Am (‘U R Man’ November 2008)
  • Hey G (SS501 Solo Collection 2009)

Single Album

  • Men From Mars, Woman From Venus Feat Miso (9 April 2009)

i really like their grup.. ;)
ss501 in my hearts.. specially KIM HYUN J00NG...